keskiviikko 10. elokuuta 2011

Meikkilaatikon ongelmakohtia, kulmakarvojen aatelia ja muuta pinnallista läpätystä

Heippa! Tänään sisäinen kosmetiikkaihmiseni tekee teille postauksen. Mainittakoon nyt, että minä r-a-k-a-s-t-a-n nähdä, mitä ja millaisia kosmetiikkatuotteita muut ihmiset käyttävät. Jos lähen kaverin kanssa reissuun, voi ollla varma, että kaivelen hänen meikkilaukkunsa läpi ja silmäilen tarkasti minkä merkkisiä tuotteita hän käyttää. Saan siitä jotain pirullista tyydytystä...

Senpä vuoksi puhutaan tänään vähän mun meikkivarastoista, tai siis niiden osista. Ne ei ole mitenkää järin mittavat, oikeastaan aika samoissa mitoissa kun olettaisin keskiverron meikkauksesta suht kiinnostuneen nuoren naisen varastojen olevan. En kuitenkaan tykkää siitä, että mulle kertyy ylimääräistä tavaraa, ja sen takia mua ahistaa jos jokin osa-alue tuntuu liian suurelta. Tällä hetkellä sellanen fiilis on huulikiilloista ja ripsiväreistä.



Kuten näkyy, ei mulla ole sen enempää huulikiiltoja kuin muillakaan. Ongelma on se, että olen enemmän huulipuna- kuin kiiltoihmisiä, ja tämän vuoksi käytän huulikiiltoa aika harvoin. Musta ylimääräinen shine(e) huulilla antaa vähän turhan meikatun olon, ja siksi käytän kiiltoa vaan juhlissa. Lisäksi tahmafiilis ärsyttää ja se että kiiltoa pitää vähän väliä levittää lisää. Senpä takia noi kuuluu ihan pirun hitaasti, ja sepä tässä ärsyttää!

Noi kaks ekaa Anytimen kiiltoa (sävyt 3 Tuttifrutti ja 2 Vesimeloni) on mun vanhimmat meikkituotteet. Älkää kysykö miten vanhoja, herkimmät sais pahoinvointioireita... Paljon kertoo jo se ettei Anytimen meikkejä oo tehty vuosiin : D Sy miks nää on kulunu niin hitaasti on yksinkertaisesti noi värit. Siis onko ällöttävämmän värisiä kiiltoja ees olemassa? uulilla noissa ei onneksi ole hirveästi pigmenttiä, joten ihan käyttökelposia siis. Tavoitteena olis nyt saada noi kulumaan loppuun, kun kerran ovat niin antiikinaikaisia. 

Noi seuraavat on Lumenen Berryfun-kiiltoja (Sävyt 10 Ikuinen rakkaus, 30 Kalleimpani ja 11 Jää viereeni), joita ei niinikään ole valmistettu vuosiin. Näistä en ole mitään ostanut itse, vaan saanut kaikki lahjaksi tai äidiltä. Nämä Lumenen kiillot on laadultaan ihan kivoja, erityisesti tykkään tuosta punaisesta, jossa on mukana kultaista shimmeriä.

Toi vika on The Body Shopin punertavanoranssi kiilto sävyä 16. Sain tämän joululahjaksi pari vuotta sitten, ja tykkään kyllä. En osaa oikeen arvostella kiiltojen laatua, joten tyydyn vaan kertoilemaan omia fiiliksiäni :D Tämä TBS on todellakin ainoa joka on normaalin hygieniakäsityksen mukaan käyttökelpoinen, mutta eipä täällä mun meikkipussissa hirveästi tuosta nipoteta...

Sitten se toinen ongelmakohta:


 Eli siis ripsivärit. Näissä ei sinänsä ole ongelmana, ettenkö käyttäisi lähes päivittäin, mutta enemmänkin se, että pitää jatkuvasti pelätä kuivumista. Yhden Maybellinen ikivanhan ripsarin heitinkin jo pois kuivumisen takia. En oo mikään järin nirso ripsareissa, joten siksi näitä on vähän kertynyt....

Toi eka on taas kategoriassa Anytime ja historialliset meikit. Myöskin mun ihan ekoja kosmetiikkatuotteita, joten ikää on enemmän kuin laki sallisi. Ja edelleen toimii ihan moitteettomasti! Tätä olen tehokäyttänyt viime päivinä, haluan näistä menneisyyden haamuista äkkiä eroon.

Tokana Rimmelin vedenkestävä ripsari, pidentää ihan mukavasti. Myöskin vanha mutta toimiva. Seuraavana Maybellinen tuuheuttava ripsari, lopputulos ei ole mikään järin tajunnanräjäyttävä mutta menee arkena. Tosin musta tuntuu, että tämäkin saattaa olla kuivahtanut kun en ole vähään aikaan käyttänyt-

Diorin Diorshow'lla saa nopeesti tosi näyttävät räpsyt, mutta ongelmana on herkkä paakkuuntuminen ja runsas pigmentti joka leviää helposti vaikka sadepäivänä. Cliniquen näytekokoinen Lash Doubling Mascara on oikein kiva, ja mustassa purkissa oleva Lash Power Mascaran ostan vissii täysikokoisena sitten kun tuo näyte loppuu. Tuuheuttaa mukavasti ja on todellakin siis ns. kolmekasiripsari joka lähtee lämpimällä vedellä.

Kuvasta jäi uupumaan mun kaikken lempparein ripsari eli Lumenen Excellenght. Toimii just hyvin mun ripissiä, ja käytän tätä yleensä silloi ku oon panostanut meikkiin ja haluun välttää sitä, että joutuisin korjailee ripsiväriä lopuksi. 

Joo, että tällasta... Ja miksikö nää sitten ahistaa mua ihan erityisesti? No, siksi että mulla odottaa kaapissa yks avaamaton ripsari ja huulikiilto:

Halusin vähän piheillä ja ostin alennuksesta We Care Iconin setin jossa oli hohdepuuteri, kiilto ja ripsari, vaikken noita kahta jälkimmäistä en ois ees tarvinnu. Nyt nää odottele sitten avaamista, ja varmaan aika kauan saa odotella. Yrtin pari tuotetta käytellä pois nyt ennen... Haluisin vaan NIIIN kovasti päästä jo kokeilee!

Joo-o. Tässä viime aikoina on tullut vähän kosmetiikkashoppailtua. Enimmäkseen ihan tarpeeseen, mutta joskus tulee ostettua asioita koska niillä on.. esim. hieno nimi. Joo okei, myönnän. En mä voinut vastustaa kuuden euron hintaa ja nimeä Don't Steal My Thunder. Onko makeempaa kuultu? Paletin ranskankielinen nimi on muuten "Voler la vedette", joka tarkoittaa "varastaa show". Eli pitäiskö Don't Steal My Thunder Voler La Vedette kääntää "Älä varasta mun Thuderii, varasta show"?


Kuvassa luomivärien alla Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
 
Paletissa on siis kolme luomiväriä, ja ehdotus siitä, miten ne kannattaisi luomelle sijoittaa. (Yritin itseasiassa ottaa kuvan ohjeen mukaan tehdystä meikistä, mutta mun kuvaustaidot + mun kuvauksellisuus = ei tuu kesää) Ylin, kulmaluulle suunnattu sävy on shimmerinen valkoinen, keskimmäinen luomivakoon tarkoitettu sävy on glitterinen musta, joka kuitenkin näyttää luomella ehkä enemmän tummalta harmaalta. Alin, liikkuvalle luomelle suunnattu sävy on todella kaunis, metallinen hopea, josta löytyy mukavasti pigmenttiä. Todella kiva paletti, en kadu että ostin! Ohjemeikki on omalle silmänmuodolleni vähän turhan tumma, mutta onneksi sävyjä voi käyttää muillakin tavoin :)


Pakko vielä sanoa, että kyllä tuo paletin nimi on harvinaisen osuva. Jos tällanen kävelis vastaan niin kyllä mun tapanen katkeroitunut ja vihainen vanhapiika saattais sortua varastamaan... Tyrmäystippoja peliin, pussi päähän ja menoksi!

Pitää vielä hehkuttaa että tsiigatkaa ton jätkän kulmakarvoja! Useimmilla korealaisilla miesjulkkiksilla kulmahaivenet on mallia karvamato, mutta Thunderin kulmat on tyylikkään siipimäiset ja muutenkin kauniisti muodostuneet, häivyttävät hyvin hänen hieman epäsymmetrisiä silmiään. Olenpa kirjoittanut näistä kaunokaiskulmista inspiroituneena ihan runonkin... Aika kulmakarvajumala, noita me tavalliset kuolevaiset voidaan vaa kadehtia. Tai no, kyllä ne parhaatkin epäonnistuu, välillä Thunderillakin toi kulmien väli jää vähän turhan lyhyeksi ja yk-viboja ei voi estää ;)

Joo että tällaista tänään. Kiinnostaakohan mun meikkihöpinät ees muita kuin mun tapasia tirkistelijöitä...?

Haaste 2: Päivä 19 - Jotain mitä kadut
Sitä etten lähtenyt vaihto-oppilaaksi! Kaduttaa välillä niin hirveesti... Mutta toisaalta, en kyllä silloin olis ollut valmiskaan siihen. Ja olisin missanut paljon muuta tärkeetä. Mutta silti kaduttaaa.... LOL oon säälittävä. Ei sais katuu menneitä.

2 kommenttia:

  1. Tää oli sikakiva ! Ainakin syyksi voin mainita, että olen samanlainen kuin sinä, elikkä kauhea toisten meikkien tirkistelijä.

    Mun oli muuten aivan pakko mennä kattomaan kaupasta Don't Steal My Thunder XDD Ja toi näyttää varsin mukavaisalta, tekis melkeinpä mieli ostaa-- Ei olis ensimmäinen kerta, kun ostaisin luomiväripaletin nimen takia...

    Ps. joskus mietin, että miks sunkaltasia hauskoja tyyppejä ei oo enempää :< Sun huumoris on ihanan kieroo XDD Ja vaikka mitä.

    VastaaPoista
  2. Kiiitos superkivasta kommentista! (Ainahan ne on tosi kivoja, mutta tää kyllä piristi jotenki iha erityisesti, kun tänää puol kuudelta heräsin töihin lähtemään ja lukasin siinä ekaksi sähköpostit :D) Hienoa tietää etten ole ainoa tätä tirkistelyä harrastava, vaan meitä on muitakin meikkistalkkereita!

    Ou jes, mun ja Wet n wildin ovela piilomainoskampanja toimii eiku hetkinen... Kyllä se on oikein mukavaisa paletti, varsinki toi hopea luomari on iha sikaupee! Ja pitäis kosmetiikkayritysten tajuta että kyllä sillä nimellä ON väliä ;)

    Kiero is the word! Mun vanhemmat kyllä ihan vakavissaan uskoi silloi ku olin ala-asteella ettei mulle oltu suotu huumorintajua ollenkaan, mutta hienoa tietää että olen vain late bloomer :D

    VastaaPoista