perjantai 25. helmikuuta 2011

"You don't have to feel like a waste of space, you're original, cannot be replaced" + day 19

Katy Perryn "Firework" on kyllä tällä hetkellä pyörinyt ehdottomasti suosikkibiisien listalla. Todella hieno biisi ja sanoma on juuri oikealla tavalla rohkaiseva. Joo, kuten arvata saattaa, olen keskittynyt täällä musan kuunteluun ja kaikkiin muihin oheisaktiviteetteihin sen sijaan että olisin panostanut kaiken ylimääräisen energian esim. matikan laskujen harjoittelemiseen.

Ensi viikolla se olisi taas back to school. Tai no, maanantaina, kun on äikän esseepreli, ja torstaina kun on enkun tentti. Sen jälkeen jatkuu taas tämä arkinen aherrus yo-harjoittelujen kanssa. Jokseenkin ärsyttävää että tentteihin osallistujille annetaan kauhea kasa ennakkotehtäviä, ja niiden tekemiseen menee ihan luvattoman paljon aikaa -____- No, harjoittelua sekin. Maanantain jälkeen en ole hirveästi kotoa poistunut, mitä nyt välillä ulkoilemaan. Keskiviikkona olin kahvilassa töissä, koska äiti oli kipeänä ja ei voinut hoitaapikkuveljen joukkoeen kahvilavuoroa. Pitäisi sitä kai jossain käydäkin, mutta hirveästi ei vaan huvita kun on niin paljon kaikkea tehtävänä ja lomailusta tulee jotenkin paha omatunto. Vaikka eihän sitä ole kyllä hirveän ahkerasti opiskeltu tänä ekanakaan viikkona.

Ajan kuluminen stressaa. Tulevaisuudessa kaikki on ihan avointa, eikä yhtään tiedä, mitä se elämä oikein tuo tullessaan. Kärsin taas vaihteen vuoksi ikäkriisistä. Mitä aikuisena kuuluu tehdä? Onko enää oikein nauraa tyhmille jutuille, harrastaa youtuben roskaviihdettä, kirjoitella hölmöjä tarinoita ja hengata tekemättä mitään? Onko aikuisuuden päivät työstressin täyteisiä, eikä ehdi tehdä mitään muuta kun miettiä työtä ja opintoja? En halua kasvaa pois nuoruudesta, jolloin kaikki on hurjaa ja jännää, jopa minulle, joka on maailman epäjännin ihminen. Mulla on kahdenkympin kriisi, ja se kaksikymppinen ei edes tule vastaan vielä melkein kahteen vuoteen.

Haaste: Day 19 - 5 asiaa joista pidät itsestäsi

1. Oon mielestäni aika mukava ja osaan kunnioittaa muita. Vaikka joku ihminen kävis todella mun hermoille niin en ala haukkumaan sitä, en muille enkä päin sen tyypin naamaa. Musta negatiivisia tunteitaan pitää osata käsitellä ja hallita, ja tärkein on se että osaa säilyttää kunnioituksen kaikissa tilanteissa.

2. Osaan ajatella asioiden monia puolia, ja pyrin välttämään mustavalkoisuutta ja arvosentrisyyttä. Pyrin myöskin välttelemään muiden liiallista tuomitsemista ja moralisointia.

3. Vaikka välillä vaivun ahdistuksen syvään kuoppaan, niin olen perusolemukseltani positiivinen, enkä pyri tieten tahtoen latistamaan muiden fiiliksiä.

4. Olen sangen luotettava, pidän lupaukseni ja inhoan juoruilemista. Kunnioitus on kaiken A ja O!

5. No, tite tykkään ittessäni myös mun täysin älyvapaasta huumorintajusta. Mun huumorintajua on sanottu maailman huonoimmaksi, ja usein tuntuukin että monet ei yhtään tajua niitä juttuja mitä pidän hauskoina.Toisaalta taas en ymmärrä niin hyvin sanallista huumoria (esim. kerrottuja vitsejä tai sanaleikkejä) tai komedialeffoja.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti