keskiviikko 23. helmikuuta 2011

Lomajuttuja + day 18

Phuh! Nyt on se luku"loma" sitten alkanut meikäläisellä, ja nyt todellakin päätarkoitus olisi saada meikäläinen motivoitua lueskelemaan niihin. Ei oikeen jaksais. Opiskelumotivaation puute ei selvästikään loppunut koulun päättymiseen, hmh. Ja tänään pitäis viel jatkaa sitä työnhakuhommeliakin. Juujuu, ei stressaa tai mitään.

Viikonloppuna olin siis Paulan luona käymässä, ja loppuhiihtoloma olisi tarkoitus kuluttaa lukiessa. Äiti yrittää jotenkin häätää mua pois himasta, se haluais et meen käymään isovanhempien luona... No, isovanhemmt tulee kummiski reilun viikon päästä käymään täällä, niin en taida jaksaa lähteä. Toisaalta ei-kotona tää harjoitteleminenkin vois sujua tehokkaammin kun ei oo kaikenlaista aina viemässä huomiota pois... : D

Mä olen tässä vähän tuuletellut musiikkimakuani. Joskus sitä aina jämähtää niihin vanhoihin suosikkeihin, ja siksi on hyvä kokeilla jotain uutta juttuakin mukaan. Tällä hetkellä oon kuunnellut Big Bangia ja Katy Perryä, ja muutenkin tekee hirveästi kuunnella kaikkea pirteää. Mua kans himottais ne OPIn Katy Perry-lakat, saiskohan niitä Gmarketista... Kyllä, julkkismainonta uppoaa muhun ku veitsi sulaan voihin.

Olen kans kelaillut että mun pitäis oikeasti alkaa kaivelemaan mun itsetuntoa tuolta pohjamudista. Vaikka positiivista kehitystä onkin tapahtunut, niin mun self-esteem on niin helposti latistettavissa että ei uskoiskaan. Pienestäki negatiivisesta kommentista tulee heti sellanen fiilis, että kaikki inhoaa ja häpeää mua, että en ansaitsis elää. Ei normaalin ihmisen pitäis herranjumala lannistua kaikesta! Haluaisin myös oppia kehittämään muiden itsetuntoa ja ylipäätään kehua muita enemmän. Positiivisilla kommenteilla kun on oikeasti vaikutusta itsetuntoon. Suomalaisessa kulttuurissa vaatimattomuus on ärsyttävän ylikorostettua ja pieniki kehu saatetaan joissain tapauksissa leimata mielistelyksi. Siksipä monet suomalaiset eivät osaa reagoida kehuihin luonnollisesti, vaan vastaavat niihin vähättelyllä. Itsekään en ole kovin tottunut positiiviseen huomioon, mutta onneksi mulla on yksi koulukaveri jolla on tapana kehua ihmisiä ihan spontaanisti, ja se on innostanut muakin kehumaan ihmisiä ihan tosta vaan. "Kehu päivässä"-ideologiassa on oikeasti järkeä...

Haaste:   Day 18 - Päivittäinen rituaali
Ihonhoito. En esimerkiks vois ikinä mennä meikit naamassa nukkumaan. Täältä blogista ei ookkaa varmaa selvinnyt, kuinka fanaattisesti oon alkanu suhtautumaan mun ihoon... Oon kyllästyny näyttämään jauhelihalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti