perjantai 14. tammikuuta 2011

Silikonia naamaan velvetin malliin + day 2

...Ei, otsikko ei tarkoita että aikoisin mennä plastiikkakirurgille hankkimaan samanlaiset huulet kuin Shoulla. (Meillä oli tässä ystävän kaa keskustelua siitä, että onko Shoun naamalla käytelty kirurgin veistä. Hampaathan siltä jo lyhenikin (8<), joten ei oo iha mahotonta et sen silmät olis joskus ennen Alice Nineä leikattu. No, miten tahansa, mulle se edustaa silti tavattoman kaunista androgyyni-ihmistä.) Silikoni on kyllä mielenkiintoinen aine siinä mielessä, että se herättää tosi negatiivisia mielikuvia monella. Kun esittelin tätä mun pohjustusainetta äidille ja sen kaverille niin ne alko heti muistelee jotain 80-luvun shampoota jonka sanottiin aiheuttavan hiustenlähtöä :D Olin siinä sillee d44 se oli 30 vuotta sitten.

Mutta niin, ajattelin nyt jutella tosta GOSHin Velvet Touch Foundation Primeristä. Kyseessähän on siis meikin alle pistettävä pääosin pelkästä silikonista koostuva möhnä, jonka tarkoitus on tasoittaa ihon pintaa ja parantaa meikin levittyvyyttä ja kestävyyttä. Koska silikoni muodostaa ihon pinnalle eräänlaisen kalvon, niin ajattelin kokeilla jos GOSHin mömmössä ratkaisu minua tänä talvena piinaavaan ongelmaan.

Mulla on siis sekaiho, jota kutsun lempinimellä katyperry-iho sen Hot 'n Cold -biisin takia, sillä mun iho on todellakin vähän niin kuin se tyyppi siinä laulussa. Kesällä varsinkin T-alue kiiltelee todella herkästi ja naama muutenkin rasvoittuu helposti, tästä toimikoon esimerkkinä vaikka se etten kesällä tarvitse ollenkaan yövoidetta, vaikka käytän todella vahvoja putsareita. Meikin kanssa probleemana on, että meikkivoide ei oikein tahdo pysyä rasvoittuvalla alueella, vaikka kuinka puuteroisi. Talvella kääntyykin kelkka ihan toiseen suuntaan. Nyt oon kärsiny siitä, että ihoni on täysin pintakuiva, ja meikkivoidetta laittaessa se eka jää oudon näköisesti naamaan ja lähtee siitä hilseilemään päivän aikana pois. Vaikka mulle on sanottu ettei sitä ees hirveesti huomaa, niin mua se kismittää ihan sairaasti.

Joten nyt päätin kokeilla, että auttaisko silikonikerros ihon ja meikin välissä asiaa. Koklailin töhnää yhdistettynä kaikkiin omistamieni meikkivoiteiden kanssa, eli The Body Shopin Moisture Foundation SPF 15:n, L'Orealin True Matchin ja äitini ikivanhan Maybelline Dream Matte Moussen kanssa. Viimeisimmän kanssa jälki oli kaikista kamalinta, mousse jämähti naamaani kuin sementti... No, nimestä ja koostumuksesta päätellen kyseessä on enemmän rasvaisen ihon tuote, joten ei ihme ettei pintakuiva nahka mokomasta tykännyt. True Matchin kanssa tulos ei ollut niin katastrofi, mutta halkeilua ja hilseilyä oli edelleen. Toistaiseksi siis TBS ja silikoni ovat olleet paras yhdistelmä. Primer saattaa ehkä vähän estää hilseilyä, mutta ei kyllä ehkäise sitä. No, itse tuotetta tästä ei voi syyttää, sillä käytännössä primerit on tarkoitettu vain tasoittamaan ihon pintaa ja häivyttämään juonteita sekä luomaan mattapohjan (kuten tämä GOSHin) tai vaihtoehtoisesti tuomaan iholle hehkua.

Hilseilyn ongelma on siis edelleen, tosin oon alkanut jo vähän päästä voiton puolelle. Ongelmana mulla oikeastaan on, että kun olen vasta viime vuoden puolella aloittanu kunnollisen ihonhoidon, niin en oikeen vielä tunne omaa ihoani. Koska meidän perheen muut ihonhoitotuotteiden käyttäjät (äiti & pikkuveli) omistaa rasvoittuvan ihon, löytyy kotoa pääasiassa rasvaselle iholle tarkotettuja tuotteita. Sikspä mun iho on jo pitemmän aikaan kärsinyt käytännössä täysin väärästä hoidosta. Onneks olen nyt räätälöinyt iholleni suhteellisen hyvän hoito-ohjelman (okei, alankohan kuulostaa jo mielipuolelta...) ja homma alkaisi olla menossa parempaan suuntaan. Ainakin opin nytten että ensi talveksi ostan kuivan ihon hoitotuotteet.

Kaikista höhlintä tässä jutussa ehkä on, että mä en oikeasti edes tarvitsisi meikkivoidetta... Aknekuurin jäljiltä mulla on täysin näpytön iho, ja ainoot peittämistä kaipaavat jutut on oikeestaan kasvojen punotus ja muutamat aknearvet kasvojen sivulla. Kyse on enemmänkin siitä, että mä tykkään vaa iha sikana laittaa nestemäistä meikkivoidetta, se on jotenkin niin mukavaa... Öh, joo :D

Haaste - Day 2: Mitä mieltä olet Jumalasta ja uskonnosta?
Suhtaudun eri uskontoihin ja elämänkatsomuksiin positiivisesti niin kauan kun niiden perusideologiat ovat humaaneja ja muita uskontoja kunnioittavia. Jokasella on mun mielestä oikeus uskoa (tai olla uskomatta) mihin haluaa, kunhan vaan tajuaa että kaikki ei ajattele samalla tavalla. Musta on myös tosi tärkeää ymmärtää uskonnollisen instituutin ja henkilökohtaisen uskon välinen ero.

Itse siis uskon Jumalaan ja olen Suomen evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Uskonnolliset käsitykseni eivät ehkä täysin vastaa ev.lut kirkon näkemyksiä, mutta en näe kirkkoon kuulumista ongelmana, sillä miellän uskonnot loppupeleissä yhdeksi ja samaksi jutuksi. Kaiken lisäksi suhtaudun myönteisten moniin ev.lut kirkon arvoihin, kuten lähimmäisenrakkauteen ja kahden regimentin oppiin. En ole mitenkään aktiivinen kirkossakävijä, mutta pääsiäisenä ja jouluna pyrin siellä käymään. Oon tosi kiinnostunut teologiasta, ja aionkin lukion jälkeen vissiin sunnata teologiaa opiskelemaan. Haavena olisi joko uskonnonopen tai diakonin ammatti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti