lauantai 22. tammikuuta 2011

Musique et day 5

Haaste: Day 5 - Jotakin joka saa sinut hymyilemään
Tällä kertaa haaste tuleekin ihan alkuun, koska ajattelin venyttää mokoman koko postauksen mittaiseksi. Valinta tähän kohtaan ei ollut mitenkään helppo, koska on olemassa niiiiin paljon asioita jotka saavat minut hymyilemään! Päätin kuitenkin vastata todella kliseisesti tähän että hyvä musiikki. Monet varmaan tietää sen tunteen ku fiilistelee jotain superhyvää biisiä... Oi joi.

Vaikka mä oon mun lempimusiikista jauhanut täällä blogissa vaikka kuinka monta kertaa, mutta jauhetaanpa vähän vielä lisää. Ajattelin spämmätä nyt vähän mun lempibiisejä tänne, sellasia jotka on iha all-time favoriteja ja sitten sellasia joita oon tässä viimeaikoina popitellut. Samalla voisin kertoa vähän mun musiikkimaun kehityksestä, ehkäpä... Niihinj otka voi kuunnella youtubesta nii pistän videon mukaan, muihin sitte vaan nimen :---)

Ja aloitetaan tietysti mun mielestä maailman parhaalla biisillä (muut eivät ole varsinaisessa järjestyksessä)


Mike Oldfield & Maggie Reilly - Moonlight Shadow
Tää on ollut mun suosikki jo monta vuotta, ja on edelleen. Mun vanhemmat aina kommentoi tästä: "Tää on NIIN kasari!" Tää on jotenkin vaan niin täydellinen, ihana melodia, ihanat sanoitukset, ihana laulu... Olin ihan närkästynyt kun tää ei sijoittunut Radio Aallon Kaikkien Aikojen Parhaiden Biisien listalla edes sadan parhaan joukkoon... :D



Groove Coverage - Moonlight Shadow
Tää on siis Groove Coveragen coveri tosta edellä mainitusta Oldfieldin biisistä, ja saattaa hyvinki olla että kuulin tän ennen tota alkuperästä. Anyway, kuten arvata saattaa, tää on mun ihan lempparibiisi GC:lta, kivan erilainen kun alkuperänen mutta silti niin hyvä...! Groove Coverage on tehny ainakin kaks muutakin coveria tosta Moonlight Shadowista, mutta ne on sellasia enemmän balladimaisia. Groove Coverage oli Cascadan ohella sellasia bändejä, jota aloin kunnolla kuunnella, se oli joskus silloin yläasteen alkupuolella... Kuten huomaa niin olin silloin kovasti tanssimusiikkiin, ja edelleenkin tykkäilen kyllä sekä GC:n että Cascadan musasta ^^



Alice Nine - the beautiful name
Koska arisu-ihkutus on ollut pinnalla niin pääsekööt he seuravaaksi estradille! The beautiful name on ehdottomasti parasta mitä bändi on kuunaan tehnyt, ja se on paljon se. Kaiken lisäksi biisin musiikkivideo on mielestäni maailman paras. Arvostukseni osoittakoon se, että minun piti pitää puhe jostain, mitä pidän kauniina, ja pidin puheen sitten tästä videosta. Myönnettäköön, että kokonaisuudessaan video koostuu jostain epämääräisestä kaverista, joka soutelee merellä, mutta itse tarkoitan tätä ihan musiikki-osiota.



Alice Nine - 華 [Hana]
Hana on minulle tärkeä biisi, koska siinä on tunnearvoa, monellakin tavalla. Kuunneltuani Hanan ensimmäisen kerran ymmärsin todella, että miten hienoa musiikkia tämä bändi tekee. Siis arisun uusi tuotanto on aivan mieletöntä! Todellisen Alice Nine-faniuteni voisi siis sanoa alkaneen tästä biisistä, vaikka olin bändiä ennenkin kuunnelut ^^ Uusi tuotanto todellakin rulaa, ja mulla on vähän turhankin kovat odotukset GEMINI-alpalle...



Jenni Vartiainen - Minä ja Hän
Jenni Vartiainen on siis mun suosikkiartisti ja tää on mun suosikkibiisi siltä. Oikea sana kuvailemaan tätä olisi varmaan pysäyttävä. Ihan alkaa heikottaa kun kuuntelee, kun tässä on vaan niin kauniit sanat ja melodia... Tässä laulussa on jotenkin niin mystiset lyriikat, tietyllä tavalla hengelliset. Pysäyttää pohtimaan.



SuG - Vi-vi-vi
Pidän hirmuna tästä SuGin kappaleesta, jotenkin niin hyväntuulisen oloinen. Video on aika jänskä. En ekalta kuulemalta niin tykännyt tästä, mutta myöhemmin aloin pitää ^^ Mulla on muuten tästä n0iZ stAr-levystä Limited Edition-versio, mutta en oo koskaan tainnua viitsiytyä katsomaan tätä DVD:ltä... Fail, eh?



SuG - Love Scream Party
Ei tästä voi muuta sanoa kun että tässä on jotain legendaarista! Silloin vuonna -08 kun tääkin ilmesty niin jotenki kaikki jotka kuunteli j-musiikkia tunsi tämän, ja edelleen tää taitaa olla Sugin tunnetuin biisi. Ehkäpä siksi tästä tulee jotenkin nostalginen olo joka kerta, ja siksi tästä niin tykkääkin. Muistan kans ku ekan kerran näin tän niin kommentoin että Takeru kuulostaa iha Cristal Snow'lta.

Ultra Bra - Laulu Marsalkka Mannerheimista (ei videota)
Tästä ei nyt ole videota, jota en sisänsä ihmettele, sillä tää ei todellakaa kuulu Ultra Bran tunnetuimpiin veisuihin. Harmi sinänsä, sillä tämä on todella hyvä. Toisaalta tuon suurimmaksi suomalaiseksi äänestetyn marsalkan asemaa kyseenalaistavan biisin epäsuosion voi kieltämättä ymmärtää... Musta tää on hyvä, hirveästi fiilistä ja niin mukaansatempaava melodia...!



Nightwish - Fantasmic
Oon vissiin monet kerrat kommentoinutkin että Nightwish ja Disney-aihe ei voi olla mitään muuta kuin loistavaa. Fantasmic on niin eeppinen biisi, voi että... Nightwishistäkin oon tykännyt aika kauan, ja mulla on ollu vuosia kaikki vanhan Nightwishin studioalbumit, mutta en ole siltikään saanut vielä kaikkia ladattua konelle ja ipodille. Mitä, aikaansaamaton, minäkö?



Nightwish - Ever dream
Jos Fantasmic on mun lemppari NW:ltä, niin tokalempparia on tosi vaikea valita. Sanoisin silti ehkäpä tämän. Jotenkin Ever dream on niin hienosti sanoitettu, tykkään ehkä eniten kun siinä lauletaan my song can but borrow your grace. Niin ihana!



Garbage . 1# Crush

Garbage on musta oikein hyvä bändi, johon tutustuin Rock Bandia pelaamalla. Yleensä en tykkää bändeistä, joiden sanoitukset on masentavia, mutta Garbage käsittelee musta mielenkiintoisella tavalla vähän poikkeavia ihmisiä. 1# Crush siis kertoo pakkomielteisestä rakkaudesta, ja hienosti kertookin. Biisin on onnistuttu luomaan niin upea tunnelma.. Tämä kuulemma soi myös Baz Luhmannin ohjaamassa William Shakespeare's Romeo + Julietissa, mutta en ole koskaan onnistunut paikantamaan missä kohdassa.



Kra - Haruiro no hana
Kralla on joitain ihan tajuttoman hyviä biisejä, ja Haruiro no Hana on näistä paras. Ihan huippu meininki, tätä vois kuunnella vaikka kuinka monta kertaa kyllästymättä~ Keiyuu näyttää videossa parhaat tanssitaitonsa, me ollaan monesti puhuttu Paulan kanssa et pitäis muuttaa Japaniin opettamaan j-rokkareita tanssimaan (Ai nii hups, enhän mä osaa tanssii... No voin olla manageri)



Bryan Adams - I Will Always Return
Bryan Adams on kyllä sen sortin jätkä jonka musaan mun pitäis tutustua paljon paremmin. Adams on laulanu monta tosi hienoa biisiä tähän Spirit-elokuvaan (ne suomenkielisetkin on tosi hyviä!) ja tehnyt kaiken lisäksi yhden mun ehdottomista kesälemppareista, Summer of 69:n! Tää kyseinen laulu on jotain niin kaunista että ;;____;,

No tässä olimun ihan supersuper lemppareita, mutta sehän on tietysti itsestään selvää että tässä on vaan murto-osa mun suosikkibiiseistä... Monia näistä olen vissiin hehkuttanut monet kerrat mutta jokikinen on kaiken hehkutuksen arvoinen ^^

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti