maanantai 4. kesäkuuta 2012

VIHDOIN!

Minulla on ollut tässä parin vuoden ajan jo ollut projektina käyttää loppuun ensimmäinen hajuvesi, jonka olen koskaan omistanut. Kyseessä oli joku todellinen halpis jonka olin saanut joskus 13-vuotiaana, oikea arkistojen aarre etten sanoisi. Koska hajuvesi ei kuitenkaan ollut mennyt vielä huonoksi, niin kyllä minä sen loppuun käytin.

Syy loppumisen innokkaaseen odotukseen oli, että pyrin pitämään hajuvesieni määrän pienenä. Pelkään joutuvani tilanteeseen, jossa minulla niin monta etten ehdi käyttämään mitään kokonaan ja lopulta kaikki menevät huonoksi, hajuvedet kun eivät ole ikuisia. Siispä pyrin pitämään määrän alle kymmenessä. Tällä hetkellä total näyttää viittä hajuvettä (tosin tässä postauksessa puhutusta yksilöstä löytyy kaksi eri "formaattia"), joka on minusta oikein passeli. Eri tilanteisiin löytyy sopiva, varsinkin kun omani edustavat jossain määrin vähän eri tyyppisiä tuoksuja.



Mutta niin, tässä postauksessa puhutaan siis The Body Shopin Love Etc... tuoksusta, jota kävin tänään töiden alkamisen kunniaksi ostamassa. Monesti olen käynyt tätä tuoksuttelemassa fiiliksellä "SOON" ja olen varmaan aiemminkin blogin puolella maininnut, että Love Etc... on ainakin tällä hetkellä ehdoton lempituoksuni, vaikken olekaan sitä ennen tätä päivää perinteisesti tuoksupullossa omistanutkaan. Sen sijaan minulla on ollut tuoksusarjan suihkugeeliä ja vartalovoidetta, ja lisäksi omistan tuoksun kiinteänä parfyymina, joka on todella kätevä mukanakannettava. Halusin kuitenkin ehdottomasti viidenkymmenen millin EdP-pullon, ensinnäkin siksi että kiinteä versio ei ole järin pysyvää ja toiseksi sen tuoksu on muutenkin mielestäni vähän erilainen.

En osaa kuvata tuoksuja kovin hyvin, virallisen kuvauksen mukaan tässä tuoksuvat Egyptin jasmiini, santelipuu ja vanilja. Mielestäni Love etc...issä pistää nenään voimakas vivahde, joka toi ainakin itselleni mieleen etäisesti lakritsin, koska se on toisaalta makea mutta toisaalta tietyllä tavalla mausteinen. Tuoksu pehmenee ollessaan iholla, makeus ja alta tuleva vanilja tulevat selvemmin esille. Miellyttävällä tavalla lämmin muttei kuitenkaan liian puuterinen, silleen mä tätä tuoksua kuvailisin. (Äh, miksi edes yritän kuulostaa siltä kun tietäisin näistä jotain... Menkää ite haistamaan.)


Love etc...in kaltaiset halvat tuoksut jakavat varmasti mielipiteitä. Joidenkin mielestä alle viidekympillä irtoavat ns. "lifestyle"-tuoksut ovat liian pliisuja ja yksinkertaisia, jotta niitä voisi itseään kunnioittava nainen käyttää. Itseäni taasen miellyttää nimenomaa tämä suorasukaisuus, monet kalliimmat tuoksut eivät vain tunnu kivalta kun niistä ei tunnu saavan mitään tolkkua. Mutta toisaalta, olenhan mä nyt vähän juntti tyyppi muutenkin. Hajuvedet siis sen mukaisia.

Yksi ikävä puoli halvoissa tuoksuissa on: niitä yleensä tehdään vain Eau de Toilette -vahvuisina. Itselläni on se ongelma, etten jaksa lisäillä tuoksua sen jälkeen kun olen sitä aamulla kerran suihkauttanut, joten siksi sen soisi olevan mahdollisimman pitkäkestoista. Näinpä päädyn yleensä suosimaan Eau de Parfum-vahvuisia hajuvesiä, koska ne ovat pääasiallisesti EdT:itä pitkäkestoisempia. Onneksi TBS:n joissakin tuoksuissa on vaihtoehtona myös EdP-vahvuus, joka on toki meikäläisen mieleen. Tästä Love Etc...istähän on ilmestynyt tänä vuonna myös kevyempi ja raikkaampi kesäversio, joka ei kuitenkaan ollut itselläni vaihtoehtona juuri siksi, että ainoa mahdollinen vahvuus oli EdT.

Ylipäätään sen vanhan hajuveden loppuunkuluminen ilahduttaa. Minulla on ollut tässä projektina saada joitakin loppumaisillaan olevia tuotteita loppumaan, sillä Koreaan on ihan turhaa ottaa mukaan meikkituotteita jotka loppuvat sitten siellä. Tämän hajuveden ja yhden huulipunan kohdalla ollaan jo voiton puolella, katsotaan jos saisin pari muutakin tsempattua itseni kuluttamaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti