perjantai 15. kesäkuuta 2012

Mun bloggausjuttu

Mulla on joitakin omintakeisia, vähän tyhmiäkin haaveita. Haluisin esimerkiksi ihan kauheasti ostaa uudelleen yhden neuleen jonka omistin muutama vuosi sitten ja joka meni rikki ja jäi vissiin vähän liian pieneksikin. Se oli aivan mahtava vaatekappale ja haluaisin joskus vielö löytää samanlaisen. Sitten haaveilen että mun OTP perustais duon. Silloin rival shippien todennäköisyys olisi vedetty minimiin. Haluaisin myös perustaa foorumin k-popfanfictionille, ja koodata sinne foorumille nerokkaan palautteenantosysteemin joka me ideoitiin yhden ystävän kanssa. Siellä foorumilla voisin postailla omia hengentuotoksia ja tyrannisoida muiden julkaisemia juttuja.

No mutta tänään ei kuiteskaan puhuta näistä haaveista vaan siitä haaveesta, että mä olen jo pitkään halunnut perustaa blogin jostain tietystä aiheesta. Romantichan on siinä mielessä hauska blogi että voin postata tänne mitä tahansa ja se kuuluu blogin aihepiiriin koska tämän blogin aihepiiri on yksinkertaisesti kaikki. Mutta olisi kivaa bloggailla jostain tietystä jutusta, josta itse ehkä tietää enemmän kuin joku muu ja josta ei nyt niin paljoa netistä höpistäisi, ja jakaa siitä tietoa muille. Se olisi ihanaa. Olen joskus sitä vähän yrittänyt, mutta aina homma on kuivunut kasaan.

Ja missä kaikki mättää? No siinä, ettei minulla ole aihetta, mistä kokisin tietäväni paremmin kuin useampi muu ja minulla myöskin riittäisi puhita mokomasta rebloggaamiseen. Ainoa aihe mistä voisin veistää juttua vaikka maailman tappiin asti olisi englanninkielinen OnHo-fanfiction, josta mulla kieltämättä on varsin laajamittainen näkemys, mutta jos minä ja Paula ollaan suunnilleen Suomen ainoat OnHo-fanit niin on kai sanomattakin selvää että lukijakunta jäisi vähän olemattomaksi.

Olen kyllä pyöritellyt aiheita vähän mielessäni, että mistä voisi bloggailla. Sellasta mikä kiinnostaa. Schleich-muovieläimistä? Omistan tällä hetkellä vain neljä, juttu loppuisi lyhyeen. Kirjoittamisesta yleensä? Kirjoitan liian yksipuolisesti, kiinnostunutta yleisöä tuskin olisi. Musiikista? Asiantuntemus ei ritä, laadukkaampiakin musiikkiblogeja olisi. Julkkisten nenistä? Ihmiset pitäisi mua vaan sairaana.

Asia ei loppujen lopuksi ole ajankohtainen. Koreassa aion keskittyä elämääni siellä ja toisen blogin ylläpidolle tuskin likenisi aikaa tai ehkä kiinnostustakaan. Mutta voihan sitä aina haaveilla. Just keep on dreaming, DREAMING IS FREE....

2 kommenttia:

  1. Ite oon kans miettinyt, kui mukavaa vois olla pitää blogia just yhestä aiheesta, mutta se on tosissaan loppujenlopuks vaikeempaa, kui aluks miettii. Ite sit mietin, et jos edes tumblr blogi yhestä aiheesta, mut sekin on jäänyt vähän siihen että blah, mina rakasta reblogga kaikki !

    Mutta noh, ainakin osa haaveista kannattaa toteuttaa ! Aloita vaikka tuosta foorumista, mulla on semmonen tunne, et se vois olla ihan kätsy ~

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet aivan oikeessa. Juttujen keksiminen ois hankalampaa, kun aihepiiri ois rajatumpi. Ja joo, ihan sama juttu Tumblrinkin kanssa.

      Foorumi ois ihan realistinen haave (ehkä kuitenkin ilman sitä mahtavaa palautteenantojärjestelmää, koska meikä ei osaa koodata melkei mitään) mutta mun ongelma on, etten tunne ketään muuta suomenkielistä kpop-kirjoittelijaa joka haluaisia rustailujaan myös julkaista ja vaikka itseltäni löytyykin valmis ficci jokaiselle sormelle niin tuotantoni on niin yksipuolista ettei yksin ylläpidetty foorumi saisi kovin helposti uskottavaa alkua. Olen Tumblrissa yrittänyt ficcisiskojani vähän peräänkuuluttaa mutta toistaiseksi edistystä ei ole tapahtunut. Annan asian hautua :>

      Poista