tiistai 8. toukokuuta 2012

Kahva käteen irtosi, Suomi telkkarissa hävisi...

^ Kauhia ajatella, että siitäkin on jo vuosi kun lauleskelin tuota kipaletta viime vuoden jääkiekon MM-kisojen aikaan... Ei sillä että jääkiekkoa hirveästi tulisi seurattua, olen enemmän jalkapalloihmisiä, EM-kisoja odotellessa!

Mulla alkoi kesäloma tossa viime viikolla ja viime päivien kinkkiset valinnat ovat olleet akselilla "syödäkö lounaaksi nuudeleita, paahtoleipää vai jugurttia (koska muuta ei ole)", "kirjoittaako vaiko lukeako fanficcia" tai "lahnatako television vai tietokoneen ääressä". Mua on itseasiassa vähän ahdistanutkin, koska mulle ei oo mitää hajua mitä tällä kesällä tehdä. Ilmesesti joku työhaastattelu edessä, mutta siitäkään ei oo kuulunu toistaseks mitään ja jos töitä ei tule niin jäljelle jäävänä vaihtoehtona olis kai kesäyliopisto. Ainoo vaan ettei mulla ole mitään selkoa mitä siellä opiskella...

Tässä loman alkajaisina ei ole tullut paljoa tehtyä, viime viikolla kävin kahvilla lukiokaverin kanssa ja perjantaina yksi ystäväpariskunta oli kutsunut tapaamaan heidän täällä opiskelevaa korealaista ystäväänsä ja tämän serkkua. Tietysti hieman jännäsin jos ne olettais mun osaavan jo jotakin ja sitten muistaisin kaiken väärin, mutta onneksi pelot osoittautuivat turhiksi (miten musta tuntuu että aika usein mun pelot tuppaa osoittautua...). En ees päätynyt lopulta esittelemään mun bravuuriani eli "ei, nämä eivät ole vesimeloneja!" Ehkä ihan hyvä vaan, mulla kun tapaa koreassa mennä senat sakaisin :D Tosi hauska ilta oli kyllä ja uudet tuttavuudet olivat mieltä lämmittäviä, pääsin kyselemään muutamista tuon koreamaan kummallisuuksista ihan asiantuntijoilta. Selviydyin kyllä kotiin Espooseen vasta seuraavana päivänä koska en vain yksinkertaisesti jaksanut raahautua kotopuoleen, mulla on nykyään niin tarkka unirytmi että viimeistään puolen yön jälkeen on kaikki veto poissa... Onneksi minulle oltiin tosi vieraanvaraisia eikä kukaan varmaan pistänyt pahakseen tuollaista spontaania loisimista. Äiti kyllä saattoi vähän huolestua koska silloin kerran kun lähden luolastani niin palaan sinne yleensä ennen aamunkoittoa takaisin :D

Mä olen tässä yrittänyt kovasti kelata, mihin mahdolliseen voisin nämä laiskat kesäpäivät käyttää. Lenkkeily on yks mihin oon jo tarttunutkin, kotona makailu ei oikein anna tekosyitä sille miten tätä hommaa vois välttää..  Lenkiltä tullessani juttelin naapurin (eläkeläis)rouvan kanssa, joka puheli siinä: "kun mulla nyt tätä vapaa-aikaa on ja ilmakin on näin kaunis niin en sitten viitsi sisällä nyhjätä vaan ajattelin haravoida ja siistiä tätä meidän taloyhtiön pihaa". Tuli siinä itsellekin tunne että voisihan sitä nyt jotain tuotteliasta tehdä. Olen jo saanut ehdotuksen, että voisin kuvailla paikkoja ennen Etelä-Koreaan lähtöä, jotta voisin sitten näyttää kuvia ihmisille joita tapaan siellä. Ja ehkä vähän kehittyäkin tässä kuvauspuuhassa (EK:sta käsin pidetty blogi tulee olemaan kuvapainotteisempi kuin tämä). Äiti on yrittänyt vihjailla että voisin käyttää lomapäivät kaappien siivoamiseen. Voitte varmaan arvata aionko tarttua tuohon ehdotukseen.

Blogipäivittely tulee tuskin mitään ihan järkyttävän mielenkiintosta materiaalia tässä lähiaikoina olemaan, koska mun henkinen ja fyysinen toiminta on pienentynyt minimiin. Katsotaan nyt eka mihin mä päädyn tän työ/opiskelu-homman kanssa... Eikä blogikirjoittelu ole ihan mahdottomasti inspannut viime aikoina muutenkaan, katsotaan mitä tästä tulee.

4 kommenttia:

  1. En ees päätynyt lopulta esittelemään mun bravuuriani eli "ei, nämä eivät ole vesimeloneja!"

    ^Tämä meni multa täysin ohi, joten vaadin sinua kertomaan lisää !

    Silloin, kun tuntuu että nääääh, tylsää, ei oo mitään tekemistä, niin ajattele meitä, jotka ovat enemmän tai vähemmän puhki koulun takia. Lohduttavaa kyllä ajatella, että itsekin pääsee kolmen viikon päästä kesälaitumelle.

    Ehdotan, että liikut paljon, vietät aikaa ulkona ja etsit mukavia paikkoja ! Tässä olisi ainakin omia kesäsuunnitelmia :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 아니요,이건 수바기 아니예요 on suunnilleen ainoa lause jonka osaan sanoa koreaks (en oo itseasias ihan satavarma onks toi oikein kirjotettu) eli siis suomeksi "ei, nämä eivät ole vesimeloneja". Osaan myös pyytää tupakkaa jos tilanne sellaista vaatii.

      Ja voi, kyllä mä yritän lohduttautua sillä mutta aina välistä ei voi estää sitä vääjäämätöntä aikaansaamattomuuden tunnetta. Mutta kiitoksia hyvistä ehdotuksista, katsotaan jos vaikka noihin toimeennunkin! :>

      Poista
    2. Tosi hyödyllisiä lauseita XD Älä huoli onko se oikein kirjotettu vaiko ei, en osa lukee yhtäkään noista merkeistä. Mut eikös siinäkin olis tekemistä, että opiskelisit sitä koreaa? Ihan kunnon kirjoista mut sit voisit myös käyttää hyväkses kaikkia kivoja videoita ja kaikkee mahdollista -ehkä vielä mielellään sellaisia, jotka on subattu englanniks. Meikäkin on oppinu (ainakin tunnistaa) jotakin pientä tai vähän isompaakin tällaisten avulla ja minähän en oo tuhlannut sekunttiakaan perusteiden yms. opetteluun. Eli sulla vois toimii tosi hyvinkin !

      Poista
    3. Kyllä siinä ois, mutta toi itseopiskelu ottaa mua tosi pahasti pattiin XD Enkkusubatut draamat tai sellaset vois itseasiassa olla todellakin hyvä idea. Jos sitä vaikka huomenna jo toimeentuis! Varsinki ku mun pitäis nimenomaan sitä puhuttua kieltä oppia :D

      Poista