lauantai 21. tammikuuta 2012

Kouluunpaluuhöpinää

Loma on mennyt ja arki alkanut. Mun eka viikko on sujunut aika tavanomaisissa merkeissä:

Maanantai oli hätäilypäivä. Aamulla oli toki ihan tokkurassa ja mulle tuli hirvee kiire kouluun ja unohdin kaikki kamat kotiin ja jes.. Lisäksi kanniskelin mukana mun rokotetta kun en tiedä saisinko rokotusajan jo täks päiväks ja pelkäsin että se jäätyy tuolla -12 pakkasessa ja muutenkin koulun alku stressas ja olin ihan täräkkelissä koko päivän. Koulussa oli muinaiskreikkaa ja kirkkohistoriaa, jotka sujui ihan kivasti.

Tiistai oli väsymyspäivä. Olin jotenkin ihan pihalla koko ajan ja tunsin itteni paljon väsyneemmäkski ku eilen. Systiksen tunnilla hihittelin opelle kun se halus välttämättä kutsua alkuräjähdystä big bangiksi. Hulluilla on halvat huvit ja idiooteille tunnetusti ilmaiset... Uskontieteen tunnilla mulle selvis että kreikkaa onkin vaa kaks kertaa viikossa, vaikka olin luullut että sitä ois perjantainakin. Ja mullahan siis kreikka jatkui viime periodista. Ehin lyhyen ajan myös luulla että mulla alkaa to vasta kahelta koulu, koska systis oli peruttu.

Keskiviikko oli ärsytyspäivä. Aamulla kävin ottamassa rokotuksen ja kreikan tunnilla kirosin kun sain tietää että mulla on ennen torstain systistä kirkkohistoriaa ja kaikki tunnin menetyksestä saatu etu menee ihan harakoille 8( Muutenkin olin jotenkin tosi kiukkunen koko päivän, kaikki ahisti ja ärsytti.

Torstai oli epämukavuuspäivä. Kattelin aamulla että kas, vaa pari astetta pakkasta, ei tarvi pukeutumiseen kiinnittää huomiota. No, siellä hirveen lumimyräkän keskellä oli sitten tosi miellyttävää kipittää minihameessa ja korkokengissä. Koin myös sosiaalista epämukavuutta. Onneksi iltaa kohden ilma parani sitten.

Perjantai oli hyvä päivä. Aamulla sain ruinattua YTHS:ltä japanin aivokuumerokotteen (joka tarvii ottaa van kahesti, JES) ja suuntasin sitten kielikeskukseen opiskelemaan koreaa. Ainoa tarjolla oleva oppikirja oli kirjoitettu vuonna 1984, vähän kaihoisana siinä kattelin japaninopiskelijoiden lukuisten oppimatskujen kirjoa... :D Mulla oli vastassa sellainen muinaismuisto kuin kasettinauhuri, ja jonkin aikaa sain sen kanssa säätää ennen kuin sieltä alko koreaa kuulumaan. Ihmeteltyäni tarpeeksi han'gulien kiemuroita raahauduin Tennispalatsiin katsomaan Leijonakuningas 3d:n kaverin kanssa. Hieno kokemus, vaikka en tästä 3d-tekniikasta jaksakaan innostua niin kyllä äänentoisto ja kuvanlaatu on leffateatterissa ihan eri sfääreissä kun kotisohvalla!

Innostuin myös vähän ostamaan juttua. Kampin k-marketissa oli Lindtin levyt tarjouksessa (Lindtin suklaa on siis normaalisti tosi kallista) ja ostin niitä kaksin kappalein tätä mun suklaaprojektia varten ;) (OZONEn kauhuksi!) Lisäksi kartutin mun megalomaanista Schleich-kokoelmaa uudella joutsenfiguurilla. Noiden valmistus on lopetettu tänä vuonna niin kiva että sain ostettua yhden. Aiempiahan mulla on siis yksisarvisen ja kirahvin varsa. Mulle tulee näistä kolmestakin jo kauhea eksistentiaalinen tuska, koska olen normaalisti varsin minimalistinen enkä tykkää omistaa liikaa asioita. Jotenkin Schleichien ja cd-levyjen ja ehkä vähän kosmetiikankin kohdalla tää puoli mussa joustaa...


Olen tässä viime aikoina kelannut kuinka kivaa oikeastaan on kirjoittaa blogia. Chisun biisin sanoin mulla on vaikee ja villi mieli, joka pannan tarvitsee. ja mikäpä olisikaan parempi panta kuin tällanen oma nurkkaus johon voin jauhaa kaikesta turhanpäiväsestä. Joskus mietin että vaikutanko tyhmältä kun kirjoitan tästä ja tästä tai puhun aina samoista aiheista mutta sitten toteen vaan että IDGAF ja kirjoitan..! Vihaajat vihatkoon ja niin edelleen. Tosin on joitakin lähes tulkoon mielivaltaisuutta hipovia juttuja joista en ole - luojan kiitos - kirjoittanut, muuten pitäisitte mua ihan pöllönä.

Loppuun vielä suklaajuttuja:

Nimi: Geisha Dreamy Caramel
Paino: 100g
Hinta: 1,40

Mua on aina ihmetyttänyt tässä suklaassa, ettei tää musta maistu oikeastaan ollenkaan alkuperäseltä Geishalta. Tekstuuri on hyvin samanlainen, sisälmys on tasaista mutta siinä on aavistuksen verran pähkinäinen tuntu. Geisha Dreamy Caramel on hyvin karamellista ja makeaa, ei kuitenkaan ainakaan minun makuuni äklöä. Suklaa on hyvää Fazer-laatua.

4 kommenttia:

  1. Pakko kysyä, että minkä ihmeen takia kanniskelit sitä rokotetta mukanas? o__o Jotenkin meni ohi.. *le stupid minä*

    Ei oo kuulostanut miltään maailman hienoimmalta viikolta :S Ehkä tää viikko oli jotenkin kirottu kun kerta itelläkin meni heikommin XD Jospa ens viikko ois sit parempi !

    Senkin kiusaaja, ihan minun suureksi kiusaksi ja kauhuksi ostelet suklaita eiku XD MUT NYT ON PAKKO SANOO ! Toi Geisha on täydellinen pettymys. Kun näin sen ekan kerran niin olin että WOAAAAAAH COOOOOL PAKKO MAISTAA, koska Geishan suklaa on jumalallista. Toi taas... Kaukana jumalallisesta :( Vaikka onhan sekin keskinkertaisen hyvää, mut pettymys silti :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en selittänyt sitä kovin selkeesti, siis olin ostanut sen rokotteen apteekista ja tilasin tolloin ma sen rokotusajan ku olin koulussa, ja mietin et saattaisin saada sen jo samalle päivälle ja siks otin sen rokotteen mukaan.

      Kyllä, kirottu viikko! No, ehkä mä ens viikolla oon jo tottunut paremmin ajatukseen koulun alusta! Siis tossa suklaassa mua ihmetyttää kun se ei maultaan ees hirveästi muistuta alkuperästä Geishaa, joten voin uskoa että Geisha-lover pettyy 8< Mäkin tykkään enemmän alkuperäsestä.

      Poista
  2. Pakko tulla kysymään että millaista muinaiskreikka on? Kuulostaa ihan sairaan mielenkiintoiselta! Minä kun oon tällainen historiafriikki. :3 ja kun mulla on nuo Percy Jackson sivut ja ne käsittelee osittain kreikan mytologiaa ja kieltä.

    Haha alkuräjähdyksestä ei voi tulla mieleen kuin vain yksi tietty bigbang! :3 olisin itekki naureskellu siellä tunnilla. :) niin ja kun päästään kieliin taas niin miten vaikeeta korea on? Ite en osaa ku saranghae ja kirjoittaa MBLAQ koreaks xD japania olen opiskellut enemmän ja osaan kirjoittaakin jotain.

    Toi uus geisha ei mustakaan ollu kovin hyvää... Original is the best!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo, muinaiskreikka (tuo mitä me opiskellaan on Uuden Testamentin kirjoittamiseen käytetty koineen kreikka) on siis nykykreikan esiaste ja monilta osiltaan varsin samanlaista, kirjaimet on samoja jne. Kreikassa on monia yhtäläisyyksiä eurooppalaisiin kieliin, esim. kieliopillsia samankaltaisuuksia löytyy mm. saksaan ja ranskaan ja vähän suomeenkin. Lisäksi monissa sanoissa on jotain tuttua, koska kreikka oli joskus muinoin sivistyksen kieli ja nykyäänkin monet tieteen sanoista ovat kreikkalaisperäisiä :) Koska kyseessä on kuitenkin historiallinen kieli, niin esimerkiksi verbioppi on todella monimutkaista ja eroaa tosi paljon suomen verbisysteemistä >_<

      Joo, ei voi olla ku naurmatta kun se ope on silleen "Tiedättekö mitä tapahtui 13 miljardia vuotta sitten? BIG BANG!!1" En päässyt koreanopinnoissa muutaman kirjaimen oppimista pidemmälle, kirjoitussysteemi on kyllä todella nerokas mutta ääntäminen tuottaa ainakin mulle ongelmia, koreassa on esimerkiksi kaksi erilaista o-äännettä ja en oikeen kuule mikä niiden ero on :S Olen kuullut muutenkin huhuja että korea on todella vaikea kieli. Munkin kielitaito rajoittuu tohon saranghaeen ja sitten 2NE1:sen jalanjäljissä osana sanoa "Olen paras" ;) No, ehkä kohta vähän karttuu kielitaito lisää. Minäkin olen japania opiskellut lukiossa, mutta nyt olen jo onnellisesti ehtinyt unohtaa melkein kaiken!

      Poista