sunnuntai 4. joulukuuta 2011

Joskus on niin ylpeä että on pakko esitellä

Siinä missä olen huono ostamaan lahjoja, niin minulle on varmasti myös aika vaikea keksiä lahjaa. Synttärieni lähestyessä äiti suostutella minua kertomaan mahdollisia lahjaideoita mm. kysymällä, mitä ostaisin jos minulla oli 500 euroa ja säästöön ei saisi pistää. En minä osaa vastata tuollaisiin kysymyksiin! Kun sitten lahjatoiveita kyseltäessä vastasin että jotain kosmetiikkaa, ja vastaus oli: "Mutta mitä kosmetiikkaa?" niin sanoin, että kyllä minä osaisin ostaa kosmetiikkaa lahjaksi kenelle tahansa jos minulla olisi paljon rahaa.

Äiti ilmeisestikin tajusi vastaukseeni upotetun piilomerkityksen: on kivaa saada lahjaksi kosmetiikkaa, jota ei hinnan vuoksi raaski itse ostaa (varsinkin kun kyeessä on mun tapainen tyhjätasku). Niinpä paketista paljastui yhtenä osana Sensain luomivärinelikko nimeltä Murasaki No Nihohi. Ja tästähän minä olin oikein fiiliksissä, koska Sensai on selektiivisistä merkeistäkin sitä hinnakkaampaa osastoa, ja Sensai-paletin omistaminen ihan omana sai aikaan todellisen rich bitch -olon.

"Kun laatikko kerran on niin sitä myös käytetään"
Äiti teki ostoksensa ovelasti: hän ilmoitti avatessani että jos en pitäisi luomiväristä niin hän kyllä huolisi sen itselleen... No, sävyvalintaan olin kyllä enemmän kuin tyytyväinen, sillä olin jo pitkään ihmetellyt itsekseni, että miksi minulla on vain yksi (tai oikeastaan kaksi, mutta Goshin effect powderia ei lasketa koska en osaa käyttää sitä) violetti luomiväri, vaikka violetti on lempivärini ja vielä kaiken lisäksi sopii ainakin omasta mielestäni aika hyvin väritykseeni.

Bongaa kuvaaja osa X
Pakkaus on - kuten selektiiviseltä kosmetiikalta nyt odottaakin - todella nätisti suunniteltu, ja peili on aina kiva lisä vaikka luomivärejä ei nyt yleensä joudu korjailemaan kesken kaiken. Mukana tulleet applikaattorit vaikuttavat ihan laadukkailta, vaikka musta onkin aika kömpelöä työstää meikkiä noin lyhytvartisilla systeemeillä.

Alla Guerlainin joku ikivanha pohjustaja.
Sävyissä on siis kaksi hailakkaa vaaleanpunaisia (kummatkin laadultaan helmiäisiä pienellä kimalluksella), glitterinen vaaleahko liila ja tumma, suht matta liila pienillä glitterhippusilla. Sensain mukaan sävy nro. 1. on jonkinlainen pohjustus/korostussävy ja siksi laadultaan vain puolipeittävä. Itse en ole vielä onnistunut selvittämään tämän täydellistä funktiota. Sävy 2. on pigmentiltään varsin hyvä. 3. ja 4. on mielestäni todella hyvä pigmentti, mutta 3. kanssa on käytettävä hyvin tahmaista pohjustajaa, koska muuten nuo glitterit leviävät luomella ties minne.

Mitään professönelliä arviota en tästä osaa antaa (eikä se ollu tarkoituskaan, lähinnä tässä esittelin ututa aarrettani), mutta kiva paletti tää mun mielestä ainakin on. Tosin toi ykkössävy on musta aika turha (tai sit en vaa todellakaa osaa käyttää sitä). Glittersävy käyttö voi tuottaa kanssa joillekin ongelmia, ja esim. mun Guerlainin pohjustaja ei toimi sen kanssa järin hyvin.

2 kommenttia: