perjantai 16. syyskuuta 2011

Viininpunaista + award

IsaDora on yksi suosikkimeikkimerkkejäni ihan vain brändinsä takia, ja lempparini markettimeikeistä. Merkin ständit marketeissa ym. ovat aina omaa silmääni miellyttäviä, tykkään tuotteiden ulkonäöstä ja mielestäni IsaDoralta ilmestyy myös hauskoja kausikokoelmia. Tämän vuoden syyskokoelma on nimeltään Forest Groove, ja siinä ovat tärkeinä elementteinä metsänvihreä, viininpunainen ja harmahtavat, luonnonläheiset sävyt. Kampin Anttilassa oli IsaDorasta ota 3, maksa 2 -tarjous, ja siksipä pihin päätin vähän ostella juttuja.



Erityisen himotuksen kohteena oli meikäläisen kohdella Zinfadel-sävyinen huulipuna. (Zinfadel on muuten tietynlainen viininvalmistuksessa käytettävä rypälelaji). Kyseessä on siis syvä ja tummahko viininpunainen, ei mikään seinäruususen sävy. Itselleni vahvatkaan sävyt ole ongelma, joten tykkään kyllä tästä kovasti. Nämä Perfect Moisture Lipstickit tuntuvat mielestäni oikein mielyttäviltä huulilta, ja tässä sävyssä on oikein mukavaasti pigmenttiäkin. Olisin muuten ottanut huulikuviakin, mutta minähän en tunnetusti koskaan onnistu kuvissa ja tämä koskee myös yksittäisiä ruumiinosakin. Oikeasti, kaikki kuvat näyttivät siltä kun olisin laittanut tota punaa miten sattuu vaikka peilistä kaikki näytti olevan OK :D Tässä samassa Zinfadel-sävyssä ilmestyi muuten myös huulikiilto ja kynsilakka.

Sävy on luonnossa hieman vaaleanpunaisempi
Toinen ostos on IsaDoran normikokoelmasta Perfect Moisture Lipstick sävyssä Pink Heather. (Tää hämmentää mua, sillä eikös kanervat nyt normaalistikin ole pinkkejä? IsaDoralla on myös toinen huulipuna nimeltään Heather... Hmm.) Päätin kerran tarvitsevani vaaleanpunaisen huulipunan, ja kun kerran tarjous oli nii pitihän sitä ostaa! IsaDoran vakkarivalikoima huulipunissa koostuu melkein pelkästään vaaleanpunaisista. En varsinaisesti ole kovin nirso huulipunasävyissä, mutta arastelen vaaleanpunaisen käyttöä ja siksi sävy ei saanut olla liian räikeä eikä liian vaalea. Pitkällisen tutkimuksen jälkeen päädyin sitten tähän sävyyn. Tämä on kyllä mukava, shimmerinen vaaleanpunainen, mutta heikon pigmentin vuoksi lähinnä shimmer näkyy omilla huulillani, jotka ovat luonnostaan suht tummat. Toimisi ehkä paremmin pohjustajan kanssa, mutta kyllä tämä näinkin on ihan kiva arkisävy :)


Toi tahra tossa korkissa kertoo aika paljon mun kynsilakkataidoista... Bongatkaa kuvaaja!

Kolmas ostos oli syyskokoelmassa ilmestynyt kynsilakka sävyltään Mulberry Wine. Kyseessä on siis viininpunainen, joka näyttää valosta päätellen joko purppuraiselta, tummanpunaiselta tai suorastaan ruskealta. Itse pidän kovasti tummista lakkasävyistä ja siksi tämä on mieleen. Pullossa lakka näyttää hieman shimmeriseltä, mutta kynnellä hennon shimmerin huomaa vain tarkasti katsottuna. Olisi kiinnostavaa verrata, miten tämä eroaa kokoelmassa ilmestyneestä toisesta viininpunaisesta sävystä.
Edit: Ilmeisesti Anttilassa tämä oli erehdyksessä pistetty kausikokoelman standiin, ja tämä kuuluukiin oikeasti vain vakkarikokoelmaan.

Nää sois jäädä mun vikoiksi kosmetiikkashoppailuiksi vähään aikaan, nimittäin oon ehkä lähössä jossain vaiheessa Amerikoihin pikkuveljeä kattoon. Ja siellähän on joka nurkan takana kosmetiikkafanin mekka eli Sephora, jonne varmaankin tulee palamaan mun koko matkakassa... Must-hankinta on ainakin Urban Decayn Eyeshadow Primer Potion, joka pääsi just loppumaan. Yksinkertaisesti. Paras. Luomivärinpohjustaja. Ever. Voishan sen netistäkin tilata, mutta haluun käytellä loppuun äidin kätköistä löytämäni Guerlainin pohjustajan, joka ei kyllä lähellekään yhtä hyvä kuin tuo taikarohto.

Seuraavaksi seuraa vähän negausta. Sain mun tietokoneen tässä tällä viikolla takaisin. Kovalevy ei ollut mennyt rikki, mutta Acerin huollon älypäät oli jostain syystä päättäneet poistaa kaikki mun tiedostot c-asemalta. Koska kovalevy toimi niin niiden tiedostojen kopioiminen talteen olisi ollut huollon yhteydessä helppoa, ja periaatteessa se kuuluukin aina huollon yhteydessä tehdä. Me olla lähetetty sinne noottia jos ne mun tiedostot vielä löytyis jostain, mutta asiat ei näytä järin valoisalta... Enkä mä ole ikinä tajunnut mun tiedostoja varmuuskopioidakaan :) Arvatkaa kyrsiikö kun jos mun kaikki tärkeet jutut katoo pelkän huollon välinpitämättömyyden takii..


1) Kerro blogissasi linkin kera se henkilö, joka lahjoitti sinulle tämän awardin
2) Kirjoita seitsemän random faktaa itsestäsi
3) Lahjoita tämä award eteenpäin 15 parhaalle blogille/bloggaajalle

Sain tämän -OZONE- :lta (kiva ajatus että joku tykkää mun blogista tällasen läpyskän verran), joten kiitos siitä! Tämä award on ikivanha, joten en sitä enää eteenpäin anna. Mutta nyt faktoja pöytään:

1. Rakastan absurdia huumoria, ja tämä näkyy muun muassa suuresta intohimosta sinätuubapaska-videoita kohtaan :D Mun mielestä itseasiassa monet parhaista keskusteluista on sellaisia, joissa ei  ole yksinkertaisesti mitään järkeä.

2. Mun vähiten suosikkipuheenaiheita ovat ruoka, politiikka ja muut yhteiskunnalliset jutut. Kyse ei oo siitä, etteivätkö em. asiat kiinnostais mua, mutta noi aiheet on vaa sellasia joissa keskustelu lipsuu aika usein oman mielipiteen/ruokavalion ylistämiseen ja muiden moralisointiin. Ei kiitos. Sen sijaan mun lempparipuheenaiheet on aika helppo päätellä blogistakin: arkiset ilmiöt, kosmetiikka, musiikki, hyvännäköiset miehet ja älyvapaa liibalaaba (ks. edellinen kohta). Rakastan puhumista mua kiinnostavata aiheista ja esimerkiksi silloin kun kaveri erehtyi kysymään mitä eroa on jpopilla ja kpopilla niin meikähän olisi voinut pitää aiheesta vaikka kuinka pitkän esitelmän! Valitettavasti kaverin kiinnostus ei riittänyt yhtä pitkälle... :D

3. Vihaan :'D -hymiötä. Erityisesti, jos noita '-merkkejä on vaa yks. Mulle on jostain syntynyt tohon hymiöön liittyen erittäin negatiivinen konnotaatio, ja mä ahistun ja ärsyynnyn jos joku käyttää tota mun kaa keskustellessa.

4. Blogia ees vähän lukeneille tuskin jää epäselväks mun rakkauteni aasialaisiin miesjulkkiksiin. Sen sijaan aasialaisia nasijulkkiksia en voi sietää. Ne on musta pääasiassa muovisia, sievisteleviä ja tylsiä. Eniten mua ehkä ärsyttää japanissa varsin yleiset "turhat laulajattaret" eli siis mallit tms. jotka ryhtyy laulajiks ihan vaan koska levy-yhtiö haluaa selvästi myydä niiden suosiolla. Kuten vaikka ny Tsubasa Masukawa ja Kyaru Pamyu Pamyu. Korealaisista tykkään vähiten HyunAsta, jonka 39 kilon paino on jotain sairasya ja jonka Bubble Pop videoineen on koko kpop-teollisuuden häpeäpilkku. No joo, en mä nyt niitä kaikkia inhoo. Tässä iha viime päivinä itsemurhaa yrittänyt Ai Kago saa kyllä kaikki säälipisteet kotiin. Skandaaleissa ryvettynyt Kago on kyllä mun mielestä yks aasialaisen viihdeteollisuuden surullisimpia uhreja, ja hänestä saisi aikaan loistavan elämänkerran, vaikka neiti on vasta 23! Myös 2NE1 ansaitsee mun rispektin, sillä niissä on jotain miellyttävän omintakeista. Lisäksi siellä on Dara joka on Thunderin systeri, eli eei en mä voi niitä vihata. (Hassua on kyllä se, että Paula aivopesi mut tykkää 2NE1:stä ja mä aivopesin Paulan tykkää MBLAQista...)

Disclaimer: Ylläolevan tekstin on puolisarkastisesti kirjoitettanut epäkypsä foreveralone-teiniluuseri-fangirl, jolla on asenneongelma kauniiden ja kuuluisien kanssa. Jos joku veti idoliensa dissaamisesta ihan mahottoman herneen nenäänsä niin hän voi tulla kommenttiboksiin haukkumaan mun idoleita, niin we're even.

5. En osaa pitää tunteita sisässäni. Ilmeilen ja elehdin todella herkästi, jos ajattelen esimerkiksi jotain hassua, häpeällistä yms. Sen takia saatan esimerkiksi bussissa istuessani näyttää todella typerältä vaikka alkamalla hymyilemään pelottavasti itsekseni :D

6. Aina kun ostan jotain, joka on mielestäni kohtuuttoman hintaista, mietin kuinka monta Valion jätskibaarin jäätelöannosta (5€) sillä saisi. Ei, en rakasta jäätelöä tai mitään...

7. Tykkään katsoa elokuvia yksin silloin ku talo on tyhjillään. Nytkin oottelen että iskä lähtis jotta voisin kattoo Kung Fu Pandan loppuun!


2 kommenttia:

  1. Kivoja noi huulipunat ! Itekin tykkään IsaDoran meikeistä kovasti~

    Voin tuntee tuskasi.. Viittaan siis tuohon tietokonejuttuun. Mikään ei oo sen kamalampaa kuin menettää vaivalla hommatut rakkaat tiedostot T__T Itellä kävi melkein samalla tavalla, kun siirsin tiedostoja vanhalta koneelta uudelle. Mut kukapa nyt tajuis ottaa mitään varmuuskopioita ^^;

    Et oo ainut, joka inhoo tuota hymiötä ! Jotenkin se on vaan niin... Vittuilevan olonen >:( Ja sit sitä on ärsyttävää käyttää, kun ei löydä sopivampaa hymiötä kuvaamaan jotain juttua -josta ei nyt tuu minkäänlaista esimerkkiä mieleen- jne.

    OOT NIIN OIKEESSA TUON TSUBASA JA KYARU SUN MUUT HOMMAN KOHDALLA ! Ok Kyarulta en oo kuullut mitään musiikkia, mutta en haluiskaan, ärsyttää nimittäin niin kovasti kun sen kieroon väännetty naama tulee aina vastaan tumblr dashboardilla ja sit se on niiiiin ihana yhyhyhyhyhh. Ja Tsubasa.. Noh, en mä kyllä ymmärrä mitä erikoista siinäkään oikein on, onhan se ihan kaunis ja näin mut sillä on vaan se yks sama ilme ja sen ääni on ihan kauhia. Painaako Hyuna muka oikeesti noin vähän? o__o Minä kun luulin, että sillä ois ollut edes vähän enemmän painoa. Sekin on... Ei meikäläisen mieleen oleva tyyppi XD Jotenkin yliseksistinen ja ärsyttävä ähkijä. Ja vielä enemmän ottaa aivoon että pitää just Joonien olla Bubble Pop MVssä nii sitä tekeekin mieli kattoo. T_T OK NYT LOPPU TÄMÄ.

    Minä myönnän. Löysin itseni kohdasta viisi XD Et siis ole ainut.

    VastaaPoista
  2. Kiitos :3 Hyvä ettei sun tiedostot sitten lopulta kadonneetkaan! Mulla on vielä hippuinen toivoa jäljellä, ripustaudutaan siis siihen!

    Vittuilevan oloinen on juuri oikea sana! Mulle tulee ainakin semmonen olo aina ku joku käyttää että nyt sanoin kyllä jotain todella typerää...

    Voin kertoa että Kyarun musiikki on kyllä tasan yhtä ärsyttävää kuin hänen naamansa antaaa ymmärtää! Eniten mua ärsyttää noissa se, ettei ne voi jättää laulamista ammattilaisille. Kun ei Kyarun ja Tsubasan biisit anna yksinkertaisesti mitään uutta japanilaiselle musateollisuudelle.

    Ennenhän Hyuna painoi hurjat 44 (LE GASP MIKÄ LÄSKI) muttajku piti ystävällisesti huolta siihen että paino putosi ja anoreksiamaine ei katoa mihinkään. Arvaa muuten harkitsinko hirttäytymistä kun Allkpop tituuleerasi tänään Bubble Popin vuoden 2011 parhaaksi videoksi... Anteeksi mitä. Vois munkin puoleista hyeenanainen pitää näppinsä irti Joonista.

    Elämä on rankkaa kun kaikki ympärillä olevat näkee ilmeistä meidän ajatukset 8(

    VastaaPoista