perjantai 10. helmikuuta 2012

Tässä taannoin eräs nainen näki unessaan kenonumerot ja voitti pääpotin. Jos mulla on samanlaista taipumusta enneuniin niin voin ilmoittaa että hamassa tulevaisuudessa SHINee matkustaa Filippiineille ja minä tulen kärsimään ikävästä hammassärystä. Saa nyt nähdä, olisko musta jonkinlaiseksi oraakkeliksi... Ei oo ainakaan ennen unet vastannut tulevia tapahtumia :D

Viime viikonlopun oli siis Paulan perheen luona, ja aika sujuikin tosi dynaamisissa merkeissä kotona röhnöttäessä. Ei sellasilla pakkasilla ees ois hirveesti jaksanu minnekää lähteä... Katsottiin leffoja ja sen semmosta. Paulan koneelta löyty myös se syy, miksi mun pitäis ehottomasti ryhtyä video-ediittoriksi. Ai miten niin Ringdingdongia ei voi miksata MBLAQin Oh yeahiin, ok2b gayhyn ja Hilarius-Hiiren Hiiripolkkaan? Paula esitti siinä tätä taideteosta katsoessa kysymyksen "Ei me olla voitu vihata SHINeetä nyt NÄIN PALJON..." Voi, kyllä me kultaisessa nuoruudessamme voitiin.

Tää viikko on sujunu aika lailla arkisessa aherruksessa. Tiistaina oli yksi luento peruttu (ja on muuten ensi tiistainakin, voi jes!) joka onneksi edesauttoi viikonloppuna hankittujen univelkojen maksua. Jos viikonloppuna sais vielä vähän lisää nukuttua... Tässä alkaa jo kaipaamaan niitä aikoja kun mulla alko 12 koulu useempana päivänä D:

Tässä oon vähän hermoillut viisumiasioista, kun mun järjestöltä ei ole vielä tullut mitään siihen liittyvää infoa... Mä olen muuten vihdoin oppinut han'gulit, ja se on paljastanut mulle monia synkkiä salaisuuksia. Mun oppikirja käyttää McCune-Reischauer-romanisaatiojärjestelmää, joka ei siis ole nykyää kovin laajalti käytössä. Olinkin järkyttynyt kun huomasin että Lee Joon muuttuikin romanisaation myötä tyypiksi nimeltä I Jun ja Seunghostakin tuli Sŭngho. Oman käsitykseni mukaan McCune-Reischeuer on kaikista fiksuin systeemi näin suomalaisen näkökulmasta, koska useimmat romanisoidut äänteet muistuttavat meidän omen aakkosten äänteitä, mutta todellakin sitä pidetään kai nykyään enemmän tai vähemmän vanhanaikasena. Kpopin piirissä näkee kyllä useammanlaisiakin romanisaatioita ja yleensä saman fandomin piirissä voidaan käyttää sikin sokin erilaisia romanisaatioita jäsenten nimistä jne.

Meinaa kyllä välillä mennä toivo ton Korean kanssa, noi aakkosetkin on enemmän tai vähemmän hämärät... Muutenkin on ollu tänään kyllä niin veemäinen päivä että oksat pois. Pitäis sen nyt arvata kun äitikin oli aamulla ihan "miks näytät noin epätoivoselta" että tää on taas näitä päiviä. Kaikki, tai no ainakin melkein kaikki, ärsyttää ja kyrsii. Ainoot hyvät jutut on ollut että tajusin ettei sininen luomiväri ehkä ookaa nii kamalaa ku luulen (mulla on hirveesti sinisiä luomivärejä ja niit pitäis saada käytettyyki) ja että iskä toi karkkia. Ei tästä ahdingosta pääse muuten ku syömällä.

2 kommenttia:

  1. Olis siistii, jos susta tulis oraakkeli ! Voisit kertoo mulle tän päivän oikeet lottonumerot... ~ Olisko muuten siistii vaiko siistii voittaa se summa :O

    Kiinnostuin tuosta sun videoediittorisepustuksesta ! Kirjotetaankohan tota ees yhteen, näyttää pelottavalta sanalta.. Mut jos sille päälle tulet niin minä mielelläni katsosin niitä ! XD Videoita.

    Yritä olla stressaamatta siitä viisumista :< Kyllä se hyvin mennee, ei niillä ole syytä olla myöntämättä sitä sulle ! Ellet oo mennyt mainitsemaan niille jotakin kamalaa OTPstäs tai jostakin vastaavasta... >:OO

    Mun mielestä kaikenmaailman romajit mitkälie ovatkaan on ihan outoja. Silleen.. Vaikka suomee lausutaan samalla tavalla kuin kirjotetaan, ainakin itsellä on sellanen taipumus, että jos vähänkin on oppinut jonkin kielen saloja, sitä alkaa ääntämään ainakin suht oikealla tavalla. Ja kyllä sinä sen korean kanssa selviät ! Jos meikäläinenkin on alkanut erottaa sanoja (katon liikaa korealaisia draamoja ja leffoja... whooops) ja ajattele, minä, joka ei ennen ymmärtänyt, että miten hitossa joku pystyy puhuu ees koko kieltä, on oppinut yhden biisin sanat ulkoo XD Joten kyllä sulle se kieli alkaa valjeta ja nyt syöt koko viikonlopun ja on hyvä mieli ! ^-^ Eiks jeh?

    VastaaPoista
  2. No olishan se! Jos alan näkee oikeita lottorivejä nii kerron ne mielelläni sulle, koska musta taasen ois ihan kamalaa voittaa lotossa... Ja kuule Ozone kultasein, sä et haluu tietää mun "videoista", jotka on oikeesti typerintä mitä tän maan päältä löytyy XDDD

    Joo, kiitos kannustuksesta, toivottavasti koht saisin tän homman pyörimään että ois tääkin juttu sitten hoidettu pois alta. Otp-mieltymykset kannattaa kyllä suosiolla jättää kertomatta suurlähettiläälle...

    Joo, näinhän se on että romanisaatioon ei kannata hirveästi luottaa, koska ne eivät esimerkiksi korean kanssa kerro kaikkea tarvittavaa informaatiota. McCune-Reischeuerhan on kummiskin siinä mielessä hyvä, että se todellakin antaa aika paljon tietoa siitä, miten sanat lausutaan (jos mietitään vaikka tota I Junia ja verrataan sitä Lee Jooniin, niin eka on näin suomalaisen näkökulmasta paljon lähempänä oikeaa ääntämisasua) Mutta ihan totta, alku on aina hankalaa, ja kyllä se kieli joskus valkenee.

    Todellaki syön! Sain jäätelöäki. Eiköhän tästä lähetä vielä uuteen nousuun!

    VastaaPoista