keskiviikko 15. helmikuuta 2012

Levykokoelmaa...

Ekaksi, sanon vain että tiedän tasan tarkalleen, kuinka hirveä tuo kuvanlaatu on. En osaa käyttää kameraa, vihaan kuvaamista ja en jaksa muokata kuvia hyvin. Toivon nyt kuitenkin, että tärkein informaatioarvo välittyy niistä esteettisestä vajavuudesta huolimatta.

Eli siis Cayla pyysi esittelemään mun levykokoelmaa, jonka teenkin oikein mielelläni. Mitenkään järin suuri ei tämä lättyjen määrä ole, mutta hiljaa hyvä tulee. Ensimmäiset levyt ovat niiltä ajoilta kun olin ala-asteella, mutta vasta seiskaluokalla ostin ensimmäisen oman levyni. Tässä ne sitten tulevat, aika randomissa järkässä tosin.


Ylärivissä on kaikki mun kolme Alice Ninen levyä, eli Alpha, Vandalize ja Gemini. Kaks ekaa on eurooppaversioita ja kolmas on japanilanen Limited Edition DVD:llä. Arisuilta on kai ilmestynyt/ilmestyy tässä hiljattain uusikin levy, pitäisi ostaa...  Mulla on ollu myös näiltä Hana-single, tavallinen japanilainen versio, mutta se on hukkunut.

Alarivissä vasemmalla kaksi mun ihan ekaa levyä, jotka on Groove Coveragen 7 Years and 50 Days sekä 21st Century Digital Girl. GC on mun yks ihan ekoja lempibändejä ja nää onki ekoja sellasia levyjä mitä oon ostanu ite. Tossa toisessa on ilmesesti viel hintalappuki jäljellä :D Vieressä Ultra Bran "Sinä päivänä kun synnyin"- kokoelma, kaks levyä, joista toisella hittejä ja toisella harvinaisempia kappaleita.

Vikalla rivillä ekaksi Scandinavian Music Groupin "Näin minä vihellän matkallani", kokoelma sekin, jossa yksi normaalilevy ja yksi minialbumi. Sen jälkeen Naruto-animen eka soundtrack Japanista, oikein messevä. Pitäisi ostaa enemmän soundtrackeja kyllä, koska tykkään niistä kovasti. Vika ilmestys on Gokutama Rock Cafen Eurooppaversio, joululahjaksi saatu pari vuotta sitten ja tässäkin on mukana DVD. Oikein kiva albumi, en ookaa An Cafelta hirveesti muita kuunnellut... Pitäis kyllä. Onneks niitä saa täällä ihan kirjastostaki.


Mun SuGin levyt! Muistanki kun kerran kommentoin Paulalle etten muistanut että mulla on niitä neljä... Tästä puuttuu Life2Die LE sinkku, joka on kategoriassa hukkuneet levyt. Nämä ovat kaikki Japanin versioita. Ylärivissä vasemmalla Punkitsch -minialbumi LE DVD:llä, ei ihan mun lemppareita SuGilta mutta ihan hyvä kyllä. Vieressä kokopitkä n0iZ stAr, LE DVD:llä tämäkin. Tykkään, mutta seuraava eli I Scream Party on mun henk.koht lemppari SuGilta. Tosi hyvä! 29 GalaxyZ LE DVD:llä  on kans kiva, tykkään hirveesti ton musavideosta... Oon ollut ihan surkee SuG fani, ne on julkassut jo kaksi tai kolmekin albumia tässä eikä oo tullu hankittua.

Kahen ylärivin levyt on enemmän tai vähemmän uusia hankintoja/lahjoja, sanoin alarivin Imaginaerium. Jenni Vartiaisen esikoinen Ihmisten Edessä on oikein hyvä, tykkään vielä enemmän Seilistä ja se onkin tässä hankintalistalla, mulla on ollut se toistaiseksi vain E-levynä. Vieressä Johanna Kurkelan kaksilevyinen kokoelma, joka on tosi ihanaa suomalaista iskelmää, harmittaa vaan että tolta puuttuu pari mun lempparibiisiä. Vieressä Suomalaiset Disney Suosikit -levy, joka on oikea aarre, sillä suomenkielisiä disneylauluja kootaan harvemmin kokoelmiks.

 Seuraavalla rivillä Yön livelevy, jota luulin kokoelmaks koska liveä ei oltu kirjoitettu tarpeeksi hyvin... No, tykkään kyllä tostakin, monia kivoja biisejä vedetty hyvin livenä. Vieressä mun uusin ostos, Owl Cityn All Things Bright And Beautiful, toosi ihana albumi. Vielä parempi kuin edellinen, Ocean Eyes! Sitten hassun muotoinen Big Bangin Vol.1, josta oonkin puhunut joskus aikasemmin. CD on suunnittelultaan omituinen, mutta sisältö on kyllä oikein mukavaa ja reipasta.

Alarivissä Nightwishin uudempia albumeita, ekana uusin eli Imaginaerium, ainoa joka mulla on Aneten ajoilta. Tossa on siis kaks CD:tä, ja toinen sisältää instrumentaaliset versiot raidoista. Keskellä Once ja sivussa mun oma suosikki kyseiseltä bändiltä eli Century Child. Kaikki tosi hyviä albumeita, Nightwish on muutenkin musta yksi meidän suomalaisten kansallisylpeyksistä! Ja mulle vielä erityisesti, koska mun suku on osin kotoisin Kiteeltä jossa tämäkin bändi on syntynyt ;)



Singlejä! Ylärivissä erään tuttuni Japaninmatkalta tuoma single, joka on siis Tokyo Mew Mew-animen päähenkilön nimikkosingle. En olekaan vähään aikaan kuunnellut, pitäisi kai. Vieressä meikäläisen nuoruudesta tuttu yhden hitin ihme O-Zone (ei sentään rakas vakkarilukijani -OZONE-) sekä totta kai se hitti eli Dragostea Din Tei! Pitäisi tätäkin kuunnella taas vuosien jälkeen, mun muistin mukaan oli aika menevä ralli. Alarivissä olevaan Dir En Greyn Dozing Greeniin liittyy sellainen tarina, että tämänhän on Paula minulle antanut, koska kummatkin vihaamme Dir En Greytä, joten tämä muistuttakoon minua aina hänestä. Vieressä MBLAQin Your Luv, tyyppien sangen messevä eka japsisinkku.


Tämä kuva on kategoriassa arkistojen aarteet, koska nämä levyt ovat poikkeuksetta aika vanhoja. Eivät lainkaan hassumpia silti, olen noita NRJ: kahden levyn hittikokoelmia tässä kuunnellutkin viime aikoina jonkin verran, mutta eivät enää kyllä hirveästi istu omaan musiikkimakuun. Tuolla ylärivissä keskellä näkyy taas tämä -OZONE-:n kaima, tällä kertaa kokopitkän muodossa. Hits For Kidsistä ja Suomipoppia 3:sesta en edes muista, mistä ne olen saanut... Kaikki näistä taitavat itseasiassa olal yhteisiä pikkuveljen kanssa, mutta en usko että hän pahastuu vaikka tituuleeraan nämä oman kokoelmani osiksi.


Vikana esittelyssä "omituisten otusten kerho" eli levyt, jotka eivät muodoltaan muistuta tavallisia CD-levyjä. Ekana ylhäällä vasemmalla MBLAQin Mona Lisa, jonka kansi on kyllä vähän omituinen kun olen sekoittanut noi sisällä olevat pahvikotelot miten sattuu... Ehdottomasti omituisimmin suunniteltu levy jonka olen koskaan nähnyt, mutta sisällöltään oikein svengi. Vieressä SHINeen Juliette-single japaniksi, tällä levyllä ei oikeastaan ole koteloa vaan sekä levy että DVD on käytännössä kiinnitetty photobookkiin. No me gusta. Sisältö kyllä toimii.

Siniseen mötikkään on kerätty Nightwishin neljä ensimmäistä kokopitkää, oikein hyviä levyjä kaikki. Vieressä Dalmatianin ainoa julkaisu eli First mini album, suunnittelu on kirjamainen, ja levy menevää k-poppia. Alin sitten on SHINeen japaninkielinen Lucifer, LE B-versio, johon kuuluu singlen lisäksi DVD ja photobook. Mun todellinen beibi ihanan suunnittelunsa ansiosta, tosin photobook on joutunut kokemaan sensuuria...

Tällaista siis. Ei niitä hirveästi ole, mutta tärkeitä ja rakkaita kaikki! Wishlistillä on ainakin Scandinavian Music Groupin Manner, Jenni Vartiaisen Seili, Alice Ninen uus alppa jonka nimee en saa mieleeni ja SHINeen livelevy. Ja vähän kaikkee muutakin.

P.S Kokoelmasta puuttuu Ayabien Euro Best, joka on myöskin hukkunut.

P.P.S Toteutan jossain vaiheessa myös Caylan toisen toiveen ja postaan kuvia mun huoneen julisteista ja muista kuvista, jotka tänään lisääntyi kun ostin Suosikin jossa oli juliste SHINeestä ja Jani-Petteristä... Haittaakse?

10 kommenttia:

  1. Miten ihmeessä oot onnistunut hävittää levyjä? o___o Kuulostipa kauheesti sanotulta, mut jotenkin kuulostaa oudolta. Onko mahdollista, että ne edes olis enää samassa talossa? Ehkä ne löytyy, kun suureks kasvaa !

    Tässä oli pari yllärii, joihin kuuluvat ''meitsin kaima'' (se on muuten hyvä biisi se.. SE!) ja DIR EN GREY VARSINKIN. Arvaa kun näky levy niin silmät suureni lievästi. Selityskään ei selittäny tarpeeks.

    Nää tämmöset jutut on kivoi ! Ja unohin häiritä sinnuu ystävänpäivänä, vaikka tarkoitus olikin :<

    PS saiko SUOSIKISTA SHINeen julisteen? O___O Outoo. Big Bangin julisteita pursuu tällä hetkellä Popcornista mut että _suosikista_ ... Hassuisaa, k-pop vallottaa Suomeekin pikkuhiljaa ! Tai sitten ei. En tiedä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis, tiedän että asia on hämärästi ilmaistu, joten tässäpä jutun takana oleva tarina: japaninopeni piti näyttelyn, johon toivoi oppilaiden tuomia japaniaiheisia tavaroita. Annoin sitten sinne lainaan noi mun kolme levyä ja pari muutakin juttua. En päässyt hakemaan omiani paikan päältä, joten otin japaninopeen yhteyttä, ja se sanoi ettei onnistunut löytämään niitä näin jälkeenpäin, ja epäili että ne on joko saatettu varastaa tai sitten ne ovat jossain hukassa hänen jemmoissaan... No, en jaksanut asiasta pitää enempää hälyä kun lopetin japaninopinnot siinä samassa, niin sille tielle sitten jäivät.

      Dir en grey -sinkku sietääkin olla ylläri, koska koko bändi on musta rehellisesti sanottuna ihan kamalaa kuunneltavaa. Kyseinen sinkku on siis vaan mun ja Paulan inside-vitsi, jonka se osti mulle läpällä kerran kun sattui jostain ihme paikasta löytämään... :D

      Eipä mitään, hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää sulle höpönassu!

      KYLLÄ SAI. Kpopin manikyroitu ja photoshopattu käsi ulottuu iiihan kaikkialle, tänne peräiseen Suomeenkin asti, toivottavastgi joskus jopa siinä määrin että saatais joku kivaisa artisti tänne heilumaan...

      Poista
  2. mun ostama dirulevy jeeeeeee<3333

    VastaaPoista
  3. sun blogissa pitää muute todistaa ettei ole robotti jos haluaa kommentoida.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin eka tänään, että siitä kirjainvahvistuksesta oli tullu monimutkasempi, pitempi ja epäselvempi ja sit kun tajusin, että sulta oli lähtenyt se pois niin huusin vaan että HIP HIP HURRAAAA mielessäin ! ~ \(^-^)/

      Poista
  4. Wau kiva kokoelma sulla! Kiitti kun huomioit toiveeni. :) Shinee, MBLAQ, BIGBANG<3 Voisin itekki tilailla noita levyjä kun niiden mukana tulee kaikkea kivaa sälää. Mulla ei oo ku digitaalisena noita albumeja. Omaan konkreettiseen cd-kokoelmaan kuuluu mm. kaikki Michael Jacksonin levyt (paitsi Off the Wall) ja pari Enrique Iglesiasin levyä. Ja taitaa löytyä myös pari Nightwishin ja Roxetten vanhaa levyä... Uusia levyjä kokoelmani kaipaisi kovasti. Ainiin, aasialaisista artisteista löytyy yks, Miyavin Lontoon keikan livelevy.

    Heh, mäki ostin tuon Shinee julen. Olinhan minä toivonut kpoppia ahkerasti Suosikin fb sivuilla. Tosin laatu oli hiukan pettymys. Miksiköhän Suosikki valitsee aina tollasia tilannekuvia..? Viitaten Jonghyunin ilmeeseen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Korealaiset levyt ovat todella edullisia, joten kannattaa ehottomasti hankkia ihan fyysisinä versioina. Itselläni levykokoelman kartoittamisen ongelma on se kun rahat hupenevat helposti kaikkeen muuhun, herkkuihin, kosmetiikkaan tai sellaseen ja kesätöiden palkoista ym. yritän pistää säästöön suurimman osan.

      Kaikki kunnia sinulle /o/ Kieltämättä laatuun olisi voinut panostaa, luulen että kuvan valintaan syyynä oli yksinkertaisesti se, että sen käyttö oli halvempaa kuin jonkun "hienomman" kuvan. Vähän muikelot ilmeethän siellä näyttäis olevan, mut on the positive side ei naamojakaan ole retusoitu yhtä paljon kun virallisissa photoshooteissa :)

      Poista