sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

Kosmetiikka-aiheisia ostoksia ja haaste

Mä olen yrittänyt pitää jotain meikkishoppailulakkoa, sillä viikon päästä olisi todellakin nokka kohti nykiä ja siellä Sephorasta tulee kyllä varmaan parit meikit ostettua. No, aina ei mene asiat niin kuin Strömsössä ja Sokoksen 3+1 päiviltä tuli ihan pari ostosjuttua tehtyä. No, on mulla ehkä perustelujakin. Ainakin melkein.


Olin kuullut hyvää juttua Ecotoolsin ympäristöystävällisistä meikkisiveltimistä, joten kun Sokoksella pyöriessäni huomasin joitakin settejä tarjouksessa, niin mukaani tarttuivat nämä. Kuten kuvasta näkee, niin käytössä ovat jo olleet :D Sivellinten varsi on bambua, metalliosat kierrätysalumiinia ja harjasosat synteettistä karvaa, ja tuntuvat ainakin meitsin naamaan mukavilta ja pehmoisilta. En ole vielä ehtinyt näitä pesemään, joten en sitten vielä tiedä menevätkö ihan kurjan näköisiksi pesukäsittelyn jälkeen.

Settiin kuuluu poskipunasivellin, rajaussivellin, ripsi+kulmakampa, luomivärisivellin ja peitevärisivellin. Ihan kelpo ostos meitsille, siltä olinkin kaipaillut poskipuna- ja rajaussivellintä, samoin ripsikampaa kun vanha meni rikki. Myös toinen luomivärisivellin tuli tarpeeseen. Peitemömmösivellin ion isompi ku se mihin oon tottunut, mutta ihan kelposti hoitaa hommansa, olen käyttänyt tota myös highlighterin levittämiseen.


Taisin ihan viime meikkihöpötyspostauksessa puhua We Care Iconin huulikiilloista, ja kun mokomat olivat alessa niin ostinpahan sitten toisenkin! Edellinen oli sävyltään Perfect Purple, ja tämä on nimeltään Perfect Raspberry. Perfect Purple on sävyltään tumma liila, ja tämä on kirkas pinkki, hieman tummempi kuin neon, muttei hirveästi. Lisäksi tässä pinkissä taitaa olla pienen pieniä shimmerhippusia.

Ylempänä perfect raspberry ja alempana perfect purple
Parasta näissä WCI:n kiilloissa on, että joissain sväyissä on ihan mahtava pigmentti. Näissäkin peittävyys on ihan huulipunan luokkaaa, toisin kuin useimmilla kiilloilla. Hohde on myös aika mahtava, ja siksi nätä onkin joskus mukava käyttää punan sijaan. En osaa oikein sanoa tahmaisuudesta mitään. Huonona puolena onkin sitten huulikiiltojen helmasynti eli pysyvyys. Nää lähtee aika helposti liukumaan vähän pois tyosta huulien keskiosasta, ja itse ainakin joudun aina hankailemaan huulia yhteen että saisin kiillon jollain tavalla asettumaan :D Toinen on se, että näissä on aika vahva haju. Itseäni ei haittaa mutta jotain hajusteherkkää voikin häiritä.

Voi niitä aikoja kun minäkin vihasin kaikkia glittereitä ja kiiltoja ja shineitä ja kimmellyksiä ja shimmereitä ja sen sellaisia turhia hömpötyksiä.

Mutta niin, rakas otsooni-ihmiseni haastoi minut tällaiseen hassunhauskaan haasteeseen, jonka ajattelinkin tässä seuraavaksi toteuttaa.

1. Each person must post eleven things about themselves on their blog
2. Answer the questions the tagger has set for you plus create eleven questions for the people you tag to answer
3. Choose eleven people and link them in your post
4. Go to their page and tell them
5. No tag backs
6. You legitimately have to tag

Eli ekaksi aktoja pöytään:

1. Mulla on ihan sika pienet kädet, en ole armaan koskaan tavannut aikuista ihmistä jonka käsi on pienempi kuin mun, harvoilla edes saman kokoinen. Se on aika ärsyttävää, sillä monet puhelinmallit, kuten iphone, eivät ole musta mukavia käyttää koska ne on liian isoja mun handuun.


2. Mun mielestä kiroilu on monissa tilanteissa tosi ärsyttävää. Joo, kyllä iteltäkin saattaa muutama ärräpää tippua kun salinjohtaja käyttää Pokémonmatsissa Full restoren tai Tumblrissa tulee vastaan rival ship, mutta kirosanojen viljeleminen arkikäytössä on mun mielestä osoitus lähinnä huonoista tavoista. Erityisesti tuntemattomien tai puolituttujen seurassa kiroilu on musta pyöristyttävää. Mun tutut tietää että mulla on erityinen vihasuhde erääseen p-llä alkavaan kirosanaan.

3. En ole varma mun silmien väristä. Luonnonvalossa tarkin termi ois ehkä petrolinsininen, siis siniharmaa jossa on vähän vihreää. Meikki ja valaistus tietty vähän vaikuttaa siihen, että onko väri enemmän sininen, harmaa vai vihertävä. Hassu juttu kummiskin on, että mun silmien väri on aika tumma, ja usein ihmiset jotka sanoo mun silmien väristä jotain, sanoo sen olevan ruskea!

4. Mä kadun aina hirveästi kaikkia sanojani, aina kun viestittelen tai puhun jollekulle joka ei oo tosi läheinen ystävä niin mietin satamiljoonaa tapaa miten sen mun viestin voi ymmärtää väärin. Useimmiten ihan turhaan, kuten saatte arvata.


5. Mulla on ongelmallinen suhde rahaan ja omistamiseen. Harkitsen yleensä mun ostokset tarkkaan, harvoin teen heräteostoksia ja pistän aika paljon rahaa säästöön. Inhoan nettishoppailua sen takia että joudun käyttämään mun tilillä olevia rahoja ja siitä mulle tulee aina kauhean paha omatunto. Mun mielestä velalliseksi joutuminen on suunnilleen kauheinta mitä tiedän.

6. En ole ikinä osallistunut blogiarvontoihin. En edes silloin, vaikka palkintona olisi jotain mikä musta olisi kiva omistaa. En vain näe juttujen voittamista sen väärtinä, että pienentäisin muiden ihmisten mahdollisuutta voittaa. Ehkä niille ihmisille on tavaroista enemmän iloa kuin mulle.

7. Olen kai maininnut tämän ennenkin, mutta musta maailman parasta ajanvietettä on istua yhden tai useamman kaverin seurassa ja vaan puhua asioista maan ja taivaan välillä. Se on hieno tunne kun on sellanen fiilis, että kaikki viihtyy siinä yhdessä ja nauttivat olostaan!

8. Ollessani jännittynyt, kärsimätön, innoissani, raivoissani tai muuten vain vähän täpinöissäni raavin pöytää sormet levällään.

9. Vaikka Etelä-Koreaan lähtöön on enää reilut neljä kuukautta, en yleensä ajattelee asiaa hirveästi. Usein ihan unohdan että mun elämä tulee muuttumaan aika lailla ihan pian. Välillä asiat kuitenkin aktualisoituu ja silloin iskee paniikki!




10. En pidä itseäni millään tavalla omituisena tai erikoisena, vaikka minulle onkin sanottu että valintani elämässä voidaan kokea sellaisina. Omasta mielestäni olen ihan "tavis" ihminen jolla on tavallisia kiinnostuksenkohteita ja intressejä elämälle. Vaikka loppupeleissä musta on aika hankala sanoa kuka on tavis ja kuka ei.
No okei, ehkä se että jos voittaisin lotossa nii haluisin antaa mun rahat SM Entertainmentille että ne pukkais ilmoille lisää mun OTP:hen liittyvää matskua voidaan laskea epätavalliseski elämänintressiksi.

11. Mulla on ripsivärikriisi. Mulla on liikaa avattuja ripsivärejä, mulla on liikaa avaamattomia ripsivärejä ja onpa mulla vielä yksi ripsiväri ostoslistallakin. Ja kun joku vanha ripsari sattuu kuivahtamaan niin en kummiskaan raaski sitä heittää pois vaan yritän herättää sen henkiin sekoittamalla maskaramassaan kosteusvoidetta :/

Ja sitten ne kysymykset. Vastaan suomeksi vaikka Ozone-beibi kirjoittikin kyssärinsä enkuksi.

1. What is the greatest thing that has happened to you this year?
Jaa-a. Uskon aika lailla että ne hurjimmat jutut on vielä edessä, sen verran erikoinen vuosi on mulla tulossa! Ja ollaanhan me edetty vasta yksi neljäsosa... :) Mutta tähänastisista jutuista on kyllä varmaan toi supermukava Wienin reissu Paulan ja sen äidin kanssa!

2. Which artist's/band's concert you'd like to go? You can share a few.
SuG ja Alice Nine, enimmäkseen. Scandinavian Music Group ja Jenni Vartiainen ois myös hauska käydä kuulemassa.

3. What are your morning chores?
Herään, käyn pesemässä hampaat, rasvaan naaman ja meikkaan, käyn syömässä aamupalan, puen päälleni ja kipitän bussille!


4. What kind of features make a person attractive? Think about both, features that are linked with "inner beauty" and appearance.
Ulkonäössä siropiirteiset kasvot, suuret silmät, sileät posket ja hyvä ryhti. Luonteessa tunneälykkyys, keskustelutaito, huumorintaju ja hyväkäytöksinen olemus.
5. What language do you find the most beautiful?
Oma äidinkieleni eli suomi, totta kai. Vieraista kielistä jos pitää valita niin olen tylsä ja sanon ranska, koska siinä nyt vaan on oma charminsa.

6. What is/was your favourite school subject?
Lukiossa kemia, historia ja englanti, nyt yliopistossa tykkäilen hirveesti kirkkohistoriasta ja eksegetiikasta.

7. What does computer and internet mean to you?
KOKO ELÄMÄÄ. Olen tietokoneriippuvainen.

8. If you had to change your hair colour, which colour would you choose?
Musta.

9. What is the worst movie you've ever seen and why?
Jaa-a, Veijarit oli kyllä aika hirveä... :D Samoin Populäärimusiikkia Vittulanjänkältä, yök.
10. Think about a situation where you had no home, no money and no food. What would you do?
Luottaa siihen, että Luoja ja muut ihmiset olisivat niin armollisia että onnistuisin itseni hengissä pitämään.

11. Are you a person who judges other people easily by their appearance, for instance?
Jokainen ihminen kiinnittää huomiota toisen ihmisen ulkonäköön, kukaan meistä ei välty nonverbaalisilta viesteiltä. Mutta omasta mielestäni en luokittele ihmisiä ulkonäön perusteella sen enempää kuin muutkaan, toki kiinnitän siihen huomiota, mutta en paheksu tai arvostele ihmisiä joiden valinnat ulkonäön suhteen ovat toisenlaisia kuin minulla enkä ajattele etteivätkö he voisi olla hyviä ihmisiä.

Ja sitten kyssäreitä haastetuille:
1. Oletko sisään- vai ulospäinsuuntautunut?
2. Mikä on mielestäsi maailman paras biisi?
3. Minkä ilmiön muistat hyvin lapsuudestasi?
4. Juotko mielummin teetä vai kahvia, vai skippaatko kummankin?
5. Missä ammatissa haluaisit olla?
6. Pidätkö hajuvedestä, ja jos kyllä, niin mikä on suosikkituoksusi?
7. Keräiletkö mitään?
8. Kerro yksi asia jota odotat tältä vuodelta!
9. Oletko enemmän koira- vai kissaihminen?
10. Kuka on mielestäsi maailman kaunein henkilö?
11. Mitä tekisit, jos tietäisit kuolevasi huomenna?

Ja vaikka säännöissä nyt kovasti vaaditaankiin haastamaan ne 11 ihmistä, niin mun kaltainen sosiaalisesti rajoittunut haastaa vain yhden, nimittäin Caylan, jos hän siis yhä pitää blogiaan! Lisäksi kuka tahansa postauksen lukenut joka ei tätä ole vielä tehnyt voi kokea itsensä haastetuksi :)

4 kommenttia:

  1. Aww, thanks for challenging me. Sori kun oon laiminlyöny sun blogias vaikka mun piti olla sun vakkarikävijä. Mianhamnida! Tämä johtuu siitä, koska koneeni on tällähetkellä rikki ja tämä jakso koulussa on ollu tosi kiireinen. Onneksi ensi jaksossa hellittää. Mut kyllä mä vielä päivitän mun blogiakin sitten kun saan vääsättyy itelle kunnolla aikaa. Syy miksi uurastan tän jakson aikana hulluna on se, että jos saan hyviä arvosanoja ni äiti lupas kustantaa mulle matkan Lontooseen kesällä.. :) ja haluun sinne, koska Bigbang tulee (mitä ilmeisimmin) sinne keikalle. Joo ja tietysti shoppaamaan! Mutta juu et päässy musta vielä.. >:) Tuun taas häiritsee sua pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tuo mitään kultaseni, eipä täällä ketään pakoteta käymään :) Ihan ymmärrettäviä nuo syyt, toivottavasti pääset palailemaan pian blogisi pariin! Ja hienoa jos pääsisit Lontooseen ja vaikka ihan Bigbangiakin katsomaan!

      Poista
  2. Mulla on kans Ecotoolsilta puuterisivellin ja se on ehdottomasti IHUNA ! Voittaa kaikki mun edelliset puuterihuiskut 6-0.

    Toi miljoona SM Entertainmentille kuulostaa jo muutenkin täysin oudolta mulle, mut varsinkin sen jälkeen, kun paljastit kuinka säästäväinen ihminen oot. Ne pirulaiset on syöny sun sielus OnHolla ;_;_

    Psst mullekki saa lahjottaa osan lottovoitosta.

    Oon muuten samaa mieltä kiroilevista ihmisistä. On ymmärrettävää, että joskus lipsahtaa, mut sellanen jatkuva ärräpäiden päästely kuulostaa niin tyhmältä kuin olla voi..

    Fakta 7 : I AGREE WITH YOU !

    Mitä muuten tekisit, jos SuG taikka Arisut eksys Suomen kamaralle sun ollessa Kortsulassa? :O Tällainen mielenkiintoinen kysymys tuli mieleen !

    Minä myös. Tietokoneriippuvainen siis. Nyyh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis juttuhan on siinä, että musta ois ihan kamalaa voittaa lotossa, koska en yhtään tietäis mitä sillä rahamäärällä tekisin. Oon säästeliäs mutta liika raha kyllä alkais ahistaa. Siispä jos joskus jostain kumman syystä voitan niin eka lahjon SM:n ja sä saat loput.

      SM on muuten alhaisin ja saastaisin asia mikä tämän maan päällä on tai ainakin melkein ja minä seison selkä suorana heitä vastaan, mutta sitten kun se OnHo-kortti vedetään esiin niin kyllä voin myöntää että meikämimmillä alkaa polvet täristä ja ääni katkeilla...

      Mä en halua ajatella tuota kamalaa skenaariota :C En kyllä usko että ne on koskaan tänne pohjolan viimoihin tulossa, kyllä tän vuoden keikkatarjontakin on ollut niin köyhää... Ehkä pitäis vaan itte mennä japseihin sitten!

      Ollaan tietokoneriippuvaisia yhdessä! \o/

      Poista